onsdag 30 januari 2019

Måste till stan

Måste åka till stan. Vill inte det. Var hemma hela dagen i går och det var så himla gött. Fast jag har mig själv att skylla då jag planerar in så förbannat mycket.
Fast har man en vänkrets, jobb, eller rättare sagt två jobb, skola, en styrelsepost, en hobby och en människa så tar det tid. I dag ska jag till sjukgymnastiken. Den 12 december skrev vi till operatören i Karlstad. I går hade Johan fått svar. Tog nästan ingen tid alls det..

Så vi ska kolla på foten och börja mobilisera om inte Johan tycker att den ska röntgas. Jag ska även få ett träningsprogram för att min RA ska bli lite vänligare och jag lite mindre fluffig. För detta med att inte röra sig och i stort sett bli matad med en massa god mat hela tiden märker jag av nu.

Sen blir det en påhälsning hos Fokus innan kl 14 för då ska jag träffa två från mitt gamla jobb som ska ge mig en present. Jag har inte en aning om vad detta är. Jeanette skrev att hon och Carina ville ses i dag för att ge mig en present. Ska hur som helst bli roligt att ses. 
Jag har även klämt in en date med  Alexandra i eftermiddag och hade tänkt avsluta med en ridlektion innan jag åker hem. Fast iskalla stigbyglar känns inte så lockande nu. Sen blir det svårt att andas när det är så kallt. Alla blodkärl drar ju i hop sig. Just nu är temperaturen -23.  Men vi får se, jag kanske  gör det ändå. 

Var ute och gick i går en timme och det var lite kämpigt med just andningen. Det var väldigt vackert och jag behövde ut och rensa lite bland en del frågor jag har. Många bollar i luften nu och det bästa vore om de alla landade mjukt. Så kommer det ju inte bli, men man kan hoppas. En del saker händer av naturliga skäl. 

Jag ska med Vicky till Göteborg i slutet på februari och se på Ghost. Sen drar hon hem och jag vidare till Stockholm. Där skulle vi ha sett både  Judas Priest och Ozzy. Det var en julklapp. Men nu har Ozzy ställt in och ska boka in nya datum i höst. Så nu verkar det bara bli Judas, och sen får vi väl åka tillbaka i höst igen. Synd om dem som tänkt åka för att se Ozzy. 

Dags att packa träningskläder, ridkläder, och klä på mig. Mot stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar