onsdag 20 februari 2019

Weekend!

Nu har det varit ute och åkts. Ända till Malsjö nära Grums rent av. In på ett ställe där dom födde upp Maine Coonkatter. Vilka underbara små (än så länge) ulltussar. Och deras far blev jag nästan kär i. Vilken bjässe! Såg ut som han i "Never ending story" som barnet flyger på.  Han var så lugn och gick och spanade på oss. Rätt som det var hade alla tre haft en kattunge tuggandes på våra fötter.

Sen bar det va hem till Hanna och Felix på kaffe, vidare hem på någon slingring guppig bakväg.
Så kan man också ta sig hem till Furtan. Man ska utforska tydligen.

I dag ska jag och Vicky åka till Göteborg och se Ghost. Ska bli roligt. Solen skiner och himlen är alldeles blå! Har packat klart allt och åker hemifrån om någon timme. Sedan väntar huvudstaden, burgare, hotellfrukost och lugn och ro. Härligt. För jag antar att det bara är att pallra sig till jobbet direkt när man kommer hem. Bilen är lite rapplig på vissa punkter. Runt 5-6000:- kostar det att få ordning på det.
Tråkigt, men så är det att ha bil. Men vad gjorde man utan bil och körkort?? Gick ihjäl sig och hade ett instängt liv skulle jag tro. Bil och körkort=frihet.

Min vän som jag fått så go kontakt med nu sista halvåret har somnat in. I fredags kom beskedet att han lämnat. Han är en i Ankis (vän sedan 30 år) familj. Vi har alltid setts och pratat när hennes barn fyller, men sista halvåret möttes vi på andra sätt som jag är så innerligt tacksam över i dag.
En så fin och omtänksam människa vet jag inte om jag kommer träffa igen. Jag önskade så att han skulle få hänga i längre, men vi har ingen makt där.
Det har man fått till sig på väldigt tydliga sätt. Och när en älskad människa rycks bort så där från sin familj, syskon och släkt kan man inte låta bli att tänka på de människor som inte gör annat än ställer till problem.Som inte har förmågan att se lite bredare och faktiskt uppskatta det de har och vara rädd om folk.
För vi finns inte för alltid men så länge vi gör det, kan vi fan vara schyssta mot varandra och vara behjälpliga.
Så i dag ska jag ta en cider för din skull T, jag ska titta rakt på solen, andas in luften, njuta av musiken och vara så förbannat tacksam för det jag har, det som kommer och de runt mig. För det kan inte du, och jag vet att du så gärna ville💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar