måndag 11 februari 2019

Lyssna på magen

Man bör lyssna på vad magen säger. Oavsett om den säger att saker är rätt eller fel. Instinkten ska man inte förneka.
Här har man gått och funderat runt en fråga en tid. Det har känts som jag inte varit ensam om det.
Jag var inte det! Och jag kan inte beskriva hur glad jag är att jag till slut tog steget och frågade.

Det här kommer bli bra, väldigt bra!

Arbetskvällen i går var lite i det rockigaste slaget. Många kom in med akuta sjukdomar som krävde enkelrum. Vi har bara ett par.
Så vi körde sängar och sängbord åt höger och vänster. En sväng när jag tittade ut i korridoren  såg det ut som ur ett avsnitt i "Cityakuten". Telemetrierna tutade, det sprang folk fram och tillbaka med papper, möbler, patienter, gåbord och rullstolar.
Jag tog en patient och satte mig nere i ett hörn i korridoren och tog lite parametrar. Jag kände att det inte var så stor idé att man gav sig in i den där stormen.

Det var skönt att krypa i säng direkt när jag slutade. Vaknade tidigt så det får bli lite läsande nu.
Och hoppas att de inte ringer från jobbet ich vill att jag kommer dit. Jag har redan den här kvällen bokad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar