onsdag 27 februari 2019

Två dagar med Hanna

Jag har haft två väldigt bra dagar med min extradotter Hanna. Jag ville till stallet för jag har inte varit där på länge och hon skulle rida. Det slutade med att jag var med henne på lektionen, sen åkte vi hem till henne och käkade pannkakor, popcorn, glass och tittade på "Zootropolis". Det blev en helkväll. Så nöjd när jag kröp i säng i går kväll. 

I dag skrev jag klart uppgift två i den medicinska akutsjukvården. Nu var det Gösta nästan 100 år som kom in med en KOL-exacerbation. Nu skulle det redogöras varför, (orsak) patofysiologi, symtom, utredning och behandling. Han låg högt i puls och andningsfrekvens, lite lågt i tryck, har en hyperlipidemi och sen var det att något mer. Sen gällde samma sak för astma och bronkit. 

Typ 6000 ord senare så var väl det ur världen. Man måste gå in så djupt på hur man behandlar både omvårdnad och läkemedel. PHU! Men nu är det en mindre. Nästa vecka kör vi på med hjärtats sjukdomar.

När jag var klar med det så blev det en kvart i solstolen och sen åkte jag i väg och hämtade Hanna. Hon hoppade i dag. Det gick jättebra! 
Sen åkte vi till McDonalds och till Coop och handlade. Nu ska vi nog överleva helgen här. 
Nu finns det mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar