torsdag 28 februari 2019

Tacksam!

De uppgifter vi ska göra i akutsjukvården är jättemastiga! Och man har slitit ganska bra med de man gjort.
Hårt arbete verkar dock löna sig! Det blev det allra rockigaste betyget på den första uppgiften i neurologi. En patient med en tia, sedan stroke, en uvi, krampade och som kronan på verket fick hon en allergisk reaktion som övergick i en anafylaktisk chock. Mycket man fick förklara anatomiskt, medicinskt, undersökningar och framför allt det som är en av de viktigaste sakerna, omvårdnaden.
Jag hade tydligen koll. Fan va roligt!!

Undrar om jag får kött och potatisgratäng och vin denna gången också? Så skönt att lägga den här uppgiften bakom sig, ha en annan gjord som ska bedömas och att jag börjat på den tredje. Tur att man har lätt för sig när man är intresserad. För då går det fort att ta sig igenom uppgifterna.
Är man sedan snäppet smartare så läser man igenom uppgiften, kommer i håg vad de frågar efter och diskuterar med dem man arbetar med. För det fastnar också bättre, att se det i verkligheten.

I går berättade jag lite för Carlsson vad som är på farta frampå. Hon höll på att kuta rätt i väggen på H&M skrev hon. Hon blev glad och jag vet så väl att får hon reda på de lite större sakerna som händer i livet "bakvägen", då spöar hon mig,hahaha!!! Jag hade så gärna velat sett na där ho gick med mobilen...

I dag blir det jobb, sova i stan, i väg till Amanda i morgon förmiddag och försöka vara draghäst då hon inte är så sugen på plugg just nu. Sen blir det till att slänga på sig ridkläderna och försöka ta sig igenom en ridlektion. Foten verkar stå till i "blibättrefasen" så jag tänker rida ändå.
Det får bli som det blir. Jag måste röra på mig, fluffet man lagt på sig gör det knöligt att röra sig och det ger mer värk. Kondisen behöver bli bättre också. Fast att jag sen ska äta tacos för tre, det är en helt annan sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar