fredag 8 februari 2019

Sortera och kasta

Har börjat sortera och köra saker på tippen och till Erikshjälpen. Allt kommer inte få plats här, och då är det lika bra att börja förbereda.
Blir alldeles för mycket och för rörigt om allt ska väntas med in i det sista. Det ska bli skönt när detta är gjort. Sätta punkt och bränna av framåt! Ser fram emot våren!
Fast den här vintern har inte varit så hemsk den heller.

Blev lite av en besvikelse när Ozzy ställde in. Hade sett fram emot att se både honom och i allra högsta grad Judas Priest. Men det är ju som han sa, det går ju att åka ändå. Det finns annat man kan göra. Man behöver inte göra annat heller.Eftersom konserten blev inställd så hittade jag ett fint hotell att bo på till ett bra pris. Kan ju bli hur bra som helst. Jag vill se Wasaskeppet och lär ju få en guidad tur där inne med någon som är insatt om lusten faller på.

Nu är detta krånglet med facket ordnat. Behöver inte betala någon medlemsavgift på lite drygt ett halvår. Det otroliga tråkiga pensionssparandet har jag och min personliga bankman gjort en plan runt. Sparar lite i överkant tyckte hon, så det blir lite mer i månaden att "leva" för. Och det är skönt. Vill jag bygga ut här eller byta och köpa ett större boende så skulle det inte vara några problem.

Fördelen med att ha ett lite mindre boende är så klart att kostnaden blir mindre. Då kan man hellre lägga pengar på att resa, åka på någon konsert, köra på en weekend och kunna ha roligt under sommarlovet utan att man ska behöva stressa över pengar. Äta 4 glassar om dagen, ta ett vinglas och äta god mat, njuta av livet. Och jag tycker jag har yta där jag behöver, köket, badrummet och en stor tomt som man kan göra vad man vill med. Fast jag får väl trappa ner på jobbet i år så att jag hinner, hahaha!!

I går var vi hos Carlsson och åt den årliga "Fiamiddagen" Alla är vi förundrade över att hon varit död i 6 år nu. Saknaden är såklart stor, men på något sätt har man ändå gått vidare. Vi vädrade allt vi ändrat på i våra liv sedan Fia gick bort. Hon hade varit glad för min skull med jobb, skolan och livet för övrigt. Linda Ö bränner i väg lite spontant till Thailand, Carlsson ska i väg till storstaden med både Linda och sin mamma. Ingmarie trivs på sitt nya jobb som dessutom är i nya lokaler. Jenny avancerar inom data och teknik. En trevlig kväll.

Nu är man en bit in i februari. Snart vankas det födelsedagskalas gånger 4 (!).Mars kommer gå fort. Ett år gick fort. Och vägen man valde ser ut att vara både plogad och sandad när det blir dåligt väder, om man ska uttrycka sig metaforiskt. Skönt att vara rustad💕

En annan sak jag även funderat på är att ta ett steg framåt i arbetet med att komma vidare efter Ähhva. Hon ville så gärna att vi skulle köpa ett brythjärta och att vi skulle ha varsin del. Självklart blev det så. Jag har burit halsbandet dygnet runt sedan 2012. Jag har bara tagit av det när jag blivit opererad och den gången My ryckte sönder kedjan.
Men sedan i somras har jag känt att nu är livet på ett annat sätt. Någon har tagit min hand och försiktigt dragit ut mej genom den dörr av sorg som jag befunnit mig bakom. Jag bollade idén om att det kanske runt det livet ska cirkulera. Den som fick mig att skratta, ta steget ut på andra sidan. Inte runt det jag inte kan påverka. Hon kommer inte tillbaka. All min kärlek till henne kommer för alltid att vara där, men hjärtat har öppnat sig åt ett annat håll. Ett håll som är levande. Hon hade velat att jag valde den vägen. Så nu hänger ett annat halsband där. Tack! 💗
"Ab imo pectore"
Det kändes att ta av det, jag grät men livet händer nu. I livet är det man ska vara.

Och något som i synnerhet är en del av mitt liv är denna jäddra uppgiften. Så nu Behemoth och fortsätta där jag slutade.Tänk positivt! Om 10 timmar ska jag vara i hamn med detta.




1 kommentar: