måndag 12 november 2018

Ortopeden i morgon

I morgon ska vi till Kallsta! Då ska jag få träffa min ortoped och höra vad det är som gäller för foten i fortsättningen.
Efter det så blir det direkt hem för en DT av min buk. Allt på en dag.
Jag tror att jag börjar bli lite piggare efter medicinbytet, men denna bröstmuskeln är vidrig.
Jag tror jag blir tokig! Och jag måste använda kryckorna när jag ska på toa, tar mig inte dit i rullstol.I dag gjorde det så ont så jag fick välta omkull i soffan när jag kom upp. Hur faAn ska jag ta mig in på CSK i morgon??För jag lär ju ska få hoppa in och få tag på en rullstol.Tur man har någon med sig som hjälper till.Får väl bli buren i värsta fall, det har jag blivit förr under den här underbara perioden i mitt liv.

Jag har en väldigt god och underbar vän som kommer och ska försöka hjälpa mig på onsdag. Jag fick även lite tips och tricks. Hon vet, hon är duktig på det hon gör. Annelie Bergfjord om det är någon mer som behöver hjälp med muskler och annat som gör att man mår bättre.
Har pratat med Jesper i dag i över två timmar, så nu är vi i kapp när det gäller våra liv och även en kaffedejt tror jag blev inbokad. Då ska vi försöka få fart på lite ljud här. Ingen direkt skräll att det blir ljud och musik när vi kommer i hop.Glad att jag har den människan i mitt liv.

Skolarbetet blir lidande, har svårt att sitta still för att det gör ont och jävlas. Min lärare har skrivit att jag kommer få lite mer tid på mig när det gäller sista uppgiften. Jag kan ju skriva i hop något som gör att jag håller mig flytande och blir godkänd.
Men det vill jag inte. Ska jag göra något så kan jag lika gärna försöka göra det så bra som jag kan.

Ja visst ja!! Jag stönade mig i väg på bio också efter att ha varit på sjukhuset. Jag ville så gärna se filmen och hänga på det som var planerat. Jag instruerade mitt sällskap att plocka upp mig lite fort och diskret  om jag skulle klappa mig i när jag skulle på toa. Inte helt lätt med smala trappsteg och kryckor...Men det gick så bra så det var inte klokt. Filmen om Queen rekommenderas. Helst på bio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar