måndag 19 november 2018

Sweet Sunday

Söndagen bjöd på strålade sol ute i Furtan den här gången. Underbart! Sen när det fryser på lite så blir det ännu vackrare. 
Rätt var det var så stod det en trevlig tjej utanför och skrek "KAN DU ÖPPNE NÖNN GANG!!KOM IGEN FÖR FAN!,JAG FRYSER IHJAAL!MEN DRA PÅ MED DENNA RULLSTOL NU!" 

Hahaha!!!Och jag gapade lika högt inifrån: "MEN FÖR FAAN!SER DU INTE ATT JÄ Ä HANDIKAPPA!RULLSTOL Å GREJJER" 
Jag skrattar jämt när jag träffar denna människan. Vi satt och vädrade allt!Jobb, livet, party, musik,livets puckelpist, hur saker händer och att man inte riktigt förstår varför.Hon har kämpat tappert nu. Och att eftersom jorden är rund så borde det bli att all skit som folk kastar ur sej framåt , borde efter ett tag klappa till dom i bakhuvudet så att de stuper i köll.

Så filosofiska var vi. Hon är så rolig och vädra idéer med. Vi har precis lika mycket otur när vi tänker😆
Men på något sätt blir vi ändå älskade och har vänner,hahahaha!!! 
Tack Vicky för att du kom. Och för att du tog med färska vallmofrallor och pepparkaksmuffins.
Även för att du låter mig göra det jag kan och hjälper mig med det som är omöjligt i den situation jag är. Litar på mig och gör mig glad!Din jäddra stölle!

På eftermiddagen åkte jag och hämtade BigB.Vi köpte fika och åkte till morsan och Kent.
Det var trevlig. Frågade hur det var tänkt under jul och att jag nog dessvärre inte hinner dit. Tråkigt.Men jag måste bromsa lite. Det är julafton.Då kan det vara gött och vara på ett ställe, och kunna stanna där i lugn och ro. Mamma orkade inte med någon mat och firande, så då passade det väl på nåt sätt ändå. Jag vet inte hur det ser ut än. Jag kanske jobbar några timmar under dagen, har ev stallet ett par timmar och sen ett ställe att landa på.Det räcker.

Har varit och handlat i dag med Biggan. Sen tänkte jag, undrar om man kan kratta löv på kryckor. 
Det kan man! Inte så lite bökigt men efter "kast med lång kratta neröver mot uthuset" så kunde jag hoppa ner och slänga kryckorna på gräsmattan, ta upp dom, förflytta mig och fortsätta. Tog ju tid, men det har jag ju. Och upp på pallbockarna och in i pannrummet var jag med. Även fast jag vet att det finns dom som inte är så glada för alla mina upptåg på kryckor. 

Fast använder man sitt sunda förnuft, låter det ta tid, har ett bra säkerhetstänk och en skvätt mod så fixar sig det mesta.
Kallelse till fysioterapin kommer, papper från Skatteverket likaså. Har jag tur kanske till och med Björklunds rör kommer. 
Men nu är det dags att ta med lite ätbar packning och krypa i säng. Mycket bra på tv i kväll. I morgon är det tisdag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar