onsdag 14 november 2018

Inget gips!!

Träffade Kerstin och tog en fika.En tvåtimmarsfika blev det visst. Hon har det inte så roligt just nu och ville ses och jag ville träffa henne. Och kan man göra någon gladare, så visst. Jag behöver tänka på annat jag med nu.
Upp till ortopedmottagningen tillsammans med en massa andra. Så många andra så hissen sa "ÖVERLASS!" Och alla skrattade, ingen gick ur.. Ibland måste man ha lite spänning i sitt liv. 

Blev väldigt förvånad över att de klippte bort gipset och sa tack och hej typ.Trodde jag hade en vecka kvar. Operationssåret är inte riktigt läkt på ett pytteställe. Men det var läkt underifrån så jag är nöjd med det. Sen drog vi vidare till nästa ställe. Där fick jag nytt inlägg till vänsterfoten och ett nytt ska tillverkas och skickas.
I väg i en jäddra fart till MAX!!!!In med en burgare och i väg. Kom till Arvika och fick ett dåligt bemötande, tyvärr. Var inte så schysst att han bara tog mig i rullstolen och drog i väg, sa inte ett ord till den som körde innan...Sen satte han en pvk ,eller om han högg in den??? In med koksalt i en jävla fart och kontrasten så fort så det kändes som kroppen brann. 

Fick även ta av mig min bh. Fanns ingen tid att få sätta på sej den heller tydligen, för den hade jag i knät när han körde ut mig i rullstolen i väntrummet. Så där kom jag åknas....
Jaja, nu kan jag släppa det. Jag lider med dom som inte känner sig så trygga i sjukhusmiljön som jag gör och som kanske hade tyckt det vore jättehemskt att komma med underkläderna i knät.

Jag hade kul som fan med. Flera gånger fick jag åka på bakhjulen i rullstolen.Höll på att skratta ihjäl mej sista gången för då bar det i väg så fort så det blev däcktjut!! Tur man kan skratta i röran. 
Var även på Palmviken för första gången på 5 veckor! Det var också peppande att det går åt rätt håll.
Att någon som man suckar över kan vara så roligt. 
Jag är lite bekymrad över att stödja på foten, livrädd för att man ska hamna i obalans och skada den.
Fast jag vet ju att skulle man ramla så gör man ju det med benet rakt upp i lufta,hahaha!!!!

Pratade med Milena i går.Hon kom i håg att jag skulle till CSK 
Blev väldigt glad över detta. Hon sa då "Äsch!Jag har inte så många skitkärringar att hålla reda på vet du"Hon är så skön. 

I dag har det inte blivit en minut med skolarbete. Dåligt. Och snart kommer JP. Sen mer folk. En måste få sköjja till det lite ibland.Kommer inte tycka det i morgon när jag sitter här och får köra fördjupad farmakologi i 120...Jag tar det då. Nu ska jag njuta av kvällen💗





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar