onsdag 7 november 2018

Det kan vända fort.

Hem åkte jag. Väldigt nöjd över att få krypa ner i egen säng och titta på serier.På lördagen kom min vän inramlandes genom dörren och sa att hon saknat mig och skulle sova över. Kvällen tillbringades hos BigB med god mat och tv.
På söndagen kom pappa och Birgitta. Vi var på Rajjens och åt och åkte sedan hit och fikade.
Började känna mig lite vissen när jag skjutsade hem min vän, men tänkte att det är nog bara RA:n som spökar.
Under natten var jag på toa och tyckte det gjorde lite väl ont när jag kissade. Tittade i toan och där var det blod.
Ringde VC på morgonen.Fick en telefontid och efter en 20 min ringde det minsann en Klara Room som genast ordnade en läkartid. Åkte in på City och åt frukost med Sebastian och åkte sen bort till VC.
Väl där skulle de såklart ha ett urinprov och jag har aldrig varit med om maken till smärta när man ska kissa. Ja jävlar.

In till läkaren som skrev ut antibiotika och tyckte sedan läget var under kontroll. Jag tyckte det var lite otäckt att jag inte kunde pinka som folk. Åkte hem och bäddade ner mig. Vart bara sämre och sämre.Försökte dricka för att skölja blåsan. Men inget urin kom ut.Smärta!
Så det var bara att hoppa ut i bilen och iväg in till akuten i en jävla fart. Inte så hälsosamt för blåsan att ha en massa urin som står. Speciellt när man vet att det är bakterier i.

Väl där så hade jag turen att få en sköterska som jag tycker om.Gick och hämtade en bladderscan och sa att hon lika gärna kunde hämta ett tappningsset, för nu ska skiten ut!
In på rummet och upp på britsen, gjorde en bladder och höll på att smälla av när jag såg resultatet.740 ml. Inte konstig man hade ont.

Hon kom in och suckade "Jaha, du har gjort en bladder och tagit dina vitala parametrar ja, vad ska jag göra nu då?" Hahaha!! En blir lite för uppdreven när man har ont. Allt ska hända fort så man slipper smärtan.
Jag blev tappad och fick antibiotika intravenöst och en obs-plats på avd 79. Vilket dygn! Fast jag blev så väl omhändertagen både på akuten och på 79:an. Och tänk när han kom med kläder och tandborsten sen på morgonen.Halleluja!!

Jag kom hem i går kväll och det var så skönt och krypa ner i sin egen säng igen.
Och i dag fick jag hjälp att återuppliva  datorn igen. Gött när en del saker ordnar sig.

BloggerImage


BloggerImage

BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar