tisdag 26 juni 2018

Vila

Nu är nätterna gjorda. 10 dagars ledighet låg framför fötterna. Men det blev inte ledigt mer än till på fredag. Då är det dags att gå in på avd 78 och göra ett pass. Helt okej, en kvällstur. Efter där är jag ju ledig ett par dagar till.

I måndags var det avslutning på ridskolan. Jag fick Jameson och ut i skogen bar det i väg. Jag vet inte om jag är rädd, men spänd så jag trodde jag skulle gå av på mitten var jag.. Inte kanske för att rida, men smärtan glömmer man inte. Kicki var psykologisk och gick samma sväng med oss som när jag ramlade av. Hon stannade även upp och tittade till mig. Sen bar det av in i lilla för träning av balans. Tjo och hej! Balanssits, trav och galopp utan stigbyglar. De andra var så duktiga. Jag hade ju en häst som knappt har några rörelser, så jag satt tryggt. Fixade nästan hela lektionen, men fick ont.
Det är dock helt klart mycket bättre. Efter hade Birgitta fixat lite kvällsmat, och det var helt underbart gott efter lektionen. Tråkigt att inte träffa hästarna och de man rider i hop med på ett tag, man kommer sakna dem.

I dag ska jag på ultraljud på medicinmottagningen. De ska kolla så att hjärtsvikten inte har förändrats. Det tror jag inte, den hade inte det för ett år sen. Visst, hjärtat gör ett par rediga extra slag och drar i väg för mej ibland. Men det måste ju få "leva" lite, hahaha!

Efter sjukhuset så ska jag åka direkt ut till Ingestrand och lägga mig platt och lyssna på musik och njuta av solen. Kunde bli upp till 30 grader varmt i dag.

Kommer säkert somna där. Snidde har varit helt galen i natt...Kommit med en sork, råtta och sen ska han ju stri så förbannat. Och inte bryr han sej om vad klockan är. Får han feeling, så är det bara att tacka och ta emot. Nu sover han såklart💓

Skulle behöva ta mig i väg till Karlstad också. Träffa en vän och gratta en yngre vän som fyllde 2 för några dagar sedan.
BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar