torsdag 14 juni 2018

Då var det dags att gå till jobbet..

Nu drar det i gång på allvar. Nu är det jobb, jobb och åter jobb...Fast jag kan inte klaga, jag ska jobba på ett utmärkt ställe, med folk jag gillar och själva jobbet är intressant. Finns de som inte har sådana förmåner. Och dessutom har jag hunnit njuta av både Foo Fighters och Sweden Rock.

I går var det en informationsdag. Väldigt mastigt att ha en hel dag, när man för det mesta skulle sitta still och lyssna. Har ju vissa svårigheter med det. Det blir också väldigt påtagligt att det kommer dyka upp allvarliga situationer och att man då har ett ansvar. Har inga problem med ansvar, men man är ju rookie när det gäller saker som tex ett hjärtstopp. MEN! Man behöver inte vara med om det, inte säkert att det ens händer och man är ju aldrig ensam.

Fast man känner säkert bara så nu, just för att vi gick igenom allt med HLR, larmande och allt annat som ska till. Och jag funderar säkert för mycket, i vanlig ordning.Det mesta brukar ordna sig.

Pöjjkera verkar ha hittat ett bra ställe att jaga stora vattensorkar. Jag vet detta, för de tar med sig dem hem. Och man kan undra hur stor en sork kan bli, och hur Frutt klarar att döda och släpa hem något i sin egen storlek.

Min kära Hannis bokade en privatlektion på stallet i måndags, och då galopperade hon för första gången! Underbart! Hon hade nog vart lite obekväm först, och vem var inte det? En ny gångart och med mer kraft och fart. Men hon hade gjort det igen och då hade det känts bättre.

Jag mitt "klöbbhövve" tyckte att Baron skulle vara bra att rida på i tisdags...För då behöver man ju knappt använda benmusklerna?? Herregud! Provade att galoppera igen och det går sämre. Det gör så himla ont i benet. Det gjorde så ont så jag drog till mig benet, tappade då så klart stigbygeln och höll på att ramla av igen. Lugna sig är inte min grej. Fast nu blir det ingen mer galopp på ett tag. Får skritta och trava på lektionerna i stället. Jag kan göra det, och får väl vara nöjd med det ett tag.

Nej, en dusch på detta, så kanske man kvicknar till. I går brann nog all energi upp för hela veckan tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar