söndag 3 juni 2018

30 grader innan lunch

Värmen håller i sig. Det vart inte så varmt på jobbet för än precis på slutet av kvällen. Men det var lugnt på avdelningen, de var säkert också slitna av värmen. I går äntligen kom jag i väg till lite vatten. Vi åkte till Ingestrand och la oss på gräsmattan. Väldigt mycket känt folk träffade jag, det var trevligt. Precis när man nästan fick värmeslag, dök Sebastian upp med glass. Han hade ac i handskfacket så det var fortfarande glass när han kom. Efteråt, när vi åkte därifrån såg jag att det fanns en kiosk där ute igen. Så då kunde vi ju gått dit. Jaja, det var trevligt att ses också.
Nästa vecka kommer lillebror och då åker jag bort. Ironiskt deluxe..

Hoppas det går lite bättre nästa gång han kommer. I dag ska jag till Hagapraktiken och få lite hjälp med mitt ben. Se om det finns något man kan göra för att hjälpa det att bli bättre. Börjar bli slitsamt att ha så ont och att inte kunna gå som folk.
Simmade pyttelite i går, och det var nog inte bra. Haft ont i natt. Det kanske är vila och lite träning som är det bästa. Simma gick inte.

I morgon ska det bli lika varmt och då ska jag med Hanna på stallet. Hon ska rida och mamma är i Karlstad och hinner inte hem tills det är dags för ridlektion. Undrar om hon vill ha Bubblan i morgon igen. Han är en av favoriterna, tillsammans med Jameson.

Om en vecka sitter man på ett tåg hem från Sveriges bästa festival! I år är det så många bra band, och jag ska äntligen få bo i en stuga.Kan ju hända att det är lugnt på natten så man kan sova lite bättre. Den ligger även på ett havsbad, vilken lyx. Fredagen ser ut att bli den varmaste dagen. Det är också den dagen som det är mest band man ska se. Får ta med ett paraply, mot solen den här gången. Och några liter solskyddskräm. Hoppas det inte blir något strul med tåget bara. Fast jag tar resan ner i etapper. Först till Göteborg, sen ner till Sölvesborg på torsdagen. Då är jag iaf halvvägs om man skulle vara tvungen att hoppa på en buss i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar