torsdag 25 augusti 2016

Mår skumt..

Undrar om det är vädret. Andfådd, svettas och känner mig allmänt risig.
Gött att man är ledig då.Måste leta upp min mattebok. Har lagt den på något sånt där bra ställe. Som man aldrig kommer i håg. Bättre att vara som vanligt,sprida saker runt sig, då hittar man dom iaf.
I går var det möte på jobbet. Det ska bli centralplanering i fortsättningen. Då kommer planerarna sitta på ett annat ställe och planera. Inte bara och ränna ner ett par meter på Höglunda och be om hjälp i fortsättningen. Detta innebär att om någon av våra nuvarande planerare vill fortsätta planera så "förlorar" vi dem. Tråkigt som bara den. Så känner säkert de flesta grupper kan jag tänka mig.
Jag blir förundrad över att det hela tiden ska ändras en massa inom hemvården. Det blir som dåligt med arbetsro för de som jobbar där. Att det hela tiden ska komma nya saker man ska lära sig och hålla reda på. Jag tycker så klart att kan man göra en arbetsplats bättre och utveckla den så ska det såklart ske.Fast kanske i ett lite lugnare tempo.
Helgen kommer gå i jobb som vanligt, men den här helgen är väldigt gött planerad. Sovmorgon två av tre dagar och de är heller inte så långa.Gött!!

I dag ska jag hämta min människa,vi ska i till stallet och rida.Hoppas man mår lite bättre då. Blir liksom andfådd av att gå mellan kaffebryggaren och köksbordet nu. Fast det kan va att det är "tung" luft ute och åska. Bara det passerar så blir man piggare. Precis när jag skrev så började det mullra nere i Edane. Bara att ränna upp och dra ur modemet! HEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar