måndag 15 augusti 2016

Ledig måndag

I dag är jag ledig. Mattias frågar: Vad ska du göra? Har du kommit på nåt? Ska du inte göra någonting??
Nej!Eller jo, nåt blir det säkert gjort. Men jag vägrar att ligga en söndagkväll och fundera ut vad jag ska göra på min lediga dag. Då är man ju i "jobbinga" igen. Det är faktiskt nyttigt och inte ha ett skvatt planerat.
Bara ta dagen som den kommer, återhämta sig och vila. I morgon är det jobb igen , och då är alla tillbaka efter semestern. Och jag har två veckor kvar på mitt augustischema, sen går jag tillbaka på mina 70% igen. Då får man lite mer ledigt.Jag känner dessvärre av att jag jobbat mycket. I rygg, handleder och denna jäddra ögonmigränen dyker upp oftare... Och jag blir arg, jag vill jobba, jag vill kunna jobba!Och jag är väldigt glad att jag fixade de här två månaderna, men nu ska jag försöka få in lite sjukgymnastik i vardagen också.

Fruttprutt blev tvärt halt här om kvällen och lika fort var han pigg och galopperade som en tokig, antar att jag inte behöver åka med honom till någon veterinär. Men nog undrar jag vad han gjorde för att få så ont.På torsdag ska jag upp på hästryggen igen.Min vän ska inte rida den här gången, men får vara mitt stöd när jag skräckslagen ska upp drygt 1,5 meter i luften på ett djur som inte är kontrollerbart ibland...Jag kommer ju älska det en kvart in i lektionen, och på fredag kommer jag säkert knappt kunna gå. Sen kommer det bli en sur påminnelse om hur dålig kondis man har. Ja, ridning är roligt :)
Vi såg på OS när de red, var inte nöe likt hur jag rider...Det är liksom inte så kontrollerat, jag är mer som Långben...Och låter säkert likadant :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar