fredag 12 augusti 2016

3-ledig

Då har jag haft den här månadens treledighet. Men eftersom de ringt från sjukhuset så tog jag en kvällstur där. Tänkte att det skulle nog inte hända så mycket den kvällen.
Dretfel  hade jag på den iaf! Det gick i ett hela kvällen. Jag var stjärnad på den blå avdelningen på 76:an, det innebär att jag ska hjälpa de andra två uskerna när de behöver. Vi fick slita den kvällen vill jag lova. Men det är att väldigt "roligt" också när det är ett jäddra drag. Men den här kvällen hann jag knappt dricka vatten.
Jag hade dock både Andréa och Louise med mig så allt gick som tåget hela kvällen.

I går gjorde jag en massa såna saker som man gärna drar på. Lämnade prover på labb, var och anmälde mig som vikarie på en annan avdelning på sjukhuset, lämnade in mina Nike som pyser och lever rövare när de blir blöta och till slut med visst motstånd gick jag in och beställde tid så att jag får köpa nya glasögon.. De är fyra år och jag tycker jag ser sämre. Dyrt men nödvändigt.

Sen efter över ett år som husägare slog jag till och köpte en gräsklippare. Mattias har åkt fram och tillbaka med sin och klippt, men va fan jag får banne mig fixa gräset själv tycker jag. Han är så klart av en annan uppfattning. Han inser inte hur mycket han har att göra hela tiden och jag vill gärna inte ta upp hans tid för sådant jag kan göra själv.

Eller kan...Lillsäter kom med maskinen till slut, efter att ha åkt förbi mig två gånger..Till slut ställde jag mig på vägen och hoppades att han inte skulle köra över mig :) Sen provklippte jag lite fint och lugnt. Efter en stund tyckte jag ju att det var svinkul och köra runt på full fart och spruta gräs....Behöver jag säga att jag dödade gräsmattan???Eller den kanske återhämtar sig....
När jag sedan skärpte till mig och körde som folk,körde jag på en sten. Kaboom! Nu måste jag laga den..Fast det var jävligt roligt så länge det gick och stenen ska jag försöka få upp ur gräsmattan...

Alltså jag har ju aldrig kört en sån där grej förut, och första gången kan det ju gärna gå åt pipsvängen. Det har jag full förståelse för,hahaha!!!!
Känns skönt att man jobbat så brutalt i sommar så man har lite pengar och stoppa i de hål som man gräver upp hela tiden.


Andra helgen kommer det ett par hästar och betar av åkern :) De stannar kanske en vecka för jag tror inte gräset räcker. Men det ska bli sköjj och åka ner och stri med dom lite. Sen får jag städa bajs och hoppas att de kan komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar