tisdag 1 december 2015

Mina vänner❤️

En helg jag sett fram emot är över.Och jädrar va roligt det var.Man fick träffa många vänner man håller kär och samtidigt lyssna på "redigt mölj". LittleB,Sara och hennes lillebror kom hit och hälsade på.Jag fick vara rätt pigg också!
Vi var hos min käre Bapis och T-man innan spelningarna.Lille Tut-Rut tog det hela bra,trots mycket folk och komplett livsfarlig musik:) Hon är för nyfiken så hon ville att vara med och mingla bland folk.

Frågade T-man om han inte var lite sugen på Nashville och New Orleans.Det var han.Jag blev uppdreven och glad.
Han sa: "Jaha,då var det bestämt.Nu ringer ho på måndag och ska boka flyg".
Han känner mig väl.Jag vill börja smida planer direkt!Ha något och se fram emot och drömma om.Fast hur jag skulle betala den flygbiljetten det vet jag inte...
Så nu ska det börja sparas!Igen...
Och det är så värt det.

I dag var det första dagen på Höglunda Västra.Hoppas verkligen att det för något bra med sig.I morgon är det ledigt,ska på massage och sen blir det väl att dyka ner i skolböckerna.
Var även på ANC och träffade en studievägledare.Varför vet jag inte.Hon var varken speciellt hjälpsam eller motiverande.Första gången jag sökte usk så sa hon att det inte var någon idé att jag skulle gå den utbildningen för att jag har RA.Jag skulle inte orka med varken utbildning eller praktik.Vården är tung sa hon.Men jag sa att jag ville ansöka.Hon var inte värst entusiastisk. Hon skrev till och med i ansökan att jag hade RA....Jag fick besked att jag ej var antagen. Blev grymt besviken,jag ville ju gå!Sen såg jag att det skulle starta en distansutbildning.Då lämnade jag in ansökan själv och kom in.

Nu funderar jag på en ev högskoleutbildning.Men det var tydligen ett projekt utan dess like.Kanske i hennes värld,men inte i min.Jag är van att kämpa,det skrämmer mig inte ett dugg!Men jag antar att ska jag läsa upp några ämnen så får jag ansöka själv.Hon föreslog inte en enda kurs som jag kunde börja med.Utan tyckte jag skulle bli klar med den utbildningen jag läser nu först.Men jag har läst både svenska 1 och 2 under utbildningen så lite engelska och matte ett par timmar i veckan ska jag nog fixa:) Va fan,en måste ju börja någonstans för att få nåt gjort.Även om
det kanske blir en lång resa så måste man ju börja nångång.Stå still är inte riktigt min grej.

    SystemFel

    

   Jenny❤️

    LittleB hade med sig en kartong med
    choklad.Den skulle han ligga i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar