onsdag 30 december 2015

Kallsta fram å tebaka,swoshhhh!

I dag var jag på ortopeden och träffade min handledare.Jag kände att jag har fan inte tid och vänta, grönne på nåt schema och om jag kan jobba kvar på Höglunda till den sista januari.
Jag börjar den 18:e kl 10!Sövmöra!!Då ska jag få kläder,passerkort och ordna med schema.Sen bar det av till stallet och lämna julklappar till hästarna.Ett par kilo morötter fick det bli till dem.
Vidare ut till goa,goa ongar på Nerstugevägen.Den lilla fyllde 8 i dag så där blev det tårta och en pratstund med Anki.
Sen hem i en jäddra fart,bränna i gång panna,byta kläder och sen i väg till Karlstad.
Mattias skulle ha nåt till nån jäddra gräsklippare som har gått sönder.Inte hans,utan någon annans.Sen for han på Swedol och konstaterade därefter att det var väldigt dags att stoppa i mej nåt och äta.
Så att jag inte smalnade av.Han gillar att magen står åt alla höll och att det finns div "handtag" att hålla i.
Tur att jag vet att han verkligen menar det han säger,att jag inte lider av ätstörningar och att jag gillar mig själv som jag är.En del hade säkerligen tagit illa upp och dragit på honom en smäll och skrikit:"Tycker du att jag är tjock?!"
Men för fan,mat är jag alltid med på!
Blev visst ett par nya jeans från MQ och ett par nya vinterskor.
Kan inte ränne omkring i Vans hela vintern.
På vägen hem lyssnade jag på Helloween.Närmare bestämt "I want out".

Tänkte då på min stackars mamma,som varje morgon fick utstå trash,metal eller annan brutal musik på hög volym.Hur jag kom uppstormande för trappen med tuperat hår,trasiga jeans,bandmerch,jeansväst full med tygmärken,tandborsten och tandkräm i ena bröstfickan,upp med näven och gjorde hornen och sjöng brutalt och hämningslöst "Too live myyyy life and to be freeeee!!!!!!"För att sen ta en macka i ena näven och min gula Sony Walkman i den andra och springa i kapp bussen.
Jag hatade högstadiet, och gå upp på morgonen och tyckte väl så klart att det var hennes fel att jag var tvungen och gå dit.
Men allt blev lite bättre om man fick spela hårdrock,högt och brutalt innan man gick i väg.Fast man kan undra hur mamma upplevde det.
Tänk och varje morgon väckas av Metallica,Helloween,Maiden,Motörhead och resten av eliten på 80-talet.
När Dannes pappa var hemma så löste han det på sitt sätt.Han drog ur proppen till mitt rum.
Han är nog den som sett mitt långfinger mest och hört alla svordomar jag någonsin lärt mig...

Sen har morsan varit rätt lugn med att vi alla  ungar har lyssnat på hårdrock och metal.Haft pentagram målade lite överallt på kroppen,väggarna tapetserade med hårdrock,tagit hål i öron och näsa med säkerhetsnål osv.Inte ens när Wasp kastade kött på scenen i början på 80-talet och jag frågade om hon kunde sy dit en sågklinga i mina byxor såg hon upprörd ut.
Blackie Lawless hade en i sina läderbyxor.
Antingen har jag en rätt cool mamma eller så var hon väl så trött på en så hon helt enkelt stängde igen sina öron.

Jag är glad att jag hade den friheten.Att få vara en snäll hårdrocksrebell genom hela mellan och högstadiet.Gå i mina trasiga jeans och gympadojjer året runt,för det är jag!Och det kanske är så himla enkelt att hon fattade det,och lät mej vara just mej ❤️

    Viktiga saker sitter på väggen.Även 
    fast jag skulle tapetsera innan.Men 
    jag är snart klar i hallen och blir snart
    galen!!!Så jag gör det längre fram...

    Precis så blev det i LA!Fast jag vågade 
    inte rymma längre än till 
    Christians rum.Ähhva fann mig 
    fort:)


   Hanna hade dukat själv❤️

   Och skar en bit tårta❤️
   
    Thaibuffé 

    Hornen❤️ Dio ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar