tisdag 29 december 2015

Swoooosh!!!Där var julen förbi!

Julen har tillbringats på Höglunda i år. Inte helt fel faktiskt.Jag tycker om mina arbetskamrater och även våra brukare. Jag har haft det väldigt bra. Vi var hos morsan på julafton och käkade mat, sen har jag inte gjort då mycket mer. Faktiskt väldigt gött.
Har fortfarande lite svårt med julen, saknar dem som borde vara med.
Men nu är den över för i år.

I skolan händer inget för än i mitten på januari då vi ska in och göra något praktiskt prov och träffa våran handledare inför praktiken. Den börjar 18/1. Kommer bli märkligt att inte vara på Höglunda på en månad, men jag ser fram emot och se vad som händer på sjukhuset.Märkligt att utbildningen snart är slut. Känns redan konstigt att inte hålla på och svi inför någon insändningsuppgift.
Har varit i Sunne och fått en massa puss och kram, även en redig burgare på Sibylla. Kommer väl rulla fram om jag inte slutar med att stoppa i mej så mycket skräp.

Härligt att vi äntligen går mot lite ljusare dagar.Sen kom det ju snö nu, det lyser upp lite. Sitter just nu i lillhuset och tittar på en massa små kattfötter som är överallt på gården. Undrar om det kan vara Valter som tagit sej ett par rundor runt huset, Kortesalmis katt.
Ska försöka tapetsera i dag. Fingrarna är skrot, men det verkar inte som dom ska bli bättre så då är det väl inget att vänta på. Mattias ville åka till Karlstad i dag tror jag. Synd att man inte har ett par extra tusenlappar på kontot. Då kunde man shoppat lite...
Men det har jag redan gjort denna månaden. Extra amortering på huslånet och lite dollar inför en ev Usa-resa i framtiden.

Vaknade i natt av att kroppen värkte, la mej och läste på mobilen. Då fick jag att väldigt ont i hjärtat när det utannonserades att Lemmy dött. Man visste ju att han var illa ute eftersom han ställt in spelningar, magrat av och knappt kunde andas. Men ändå är man inte beredd när det väl händer.Han blev 70 år och har med all säkerhet levt ett jävligt bra liv. Säkert slitsamt, det är det att va musiker.
Han lämnar ett enormt hål efter sig.Hoppas han får en trevlig resa dit han ska.


    Lediga dagar=soffmys med Snidde



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar