onsdag 16 december 2015

Prednisolon= vila från smärta❤️


Jaha,då var det dags att ta en kur med kortison igen.Kroppen är galen, på riktigt!Inte ens jag har orkat med den.Efter att ha levt i total förnekelse, skällt på mamma och BigB, inte en klarat att duscha själv i lördags så tog jag beslutet att äta lite kortison.
Min sköterska är även hon tveksam till att de nya medicinerna är till någon hjälp.Mattias tycker att jag bara blir sämre och det går fort.
Han frågade om jag gått upp i vikt eftersom vaderna var så tjocka...Sen eftersom han inte såg varken anklar eller fotknölar.Hmmm,kanske därför det gått lite trögt med ork och andning??
Så nu är frågan, förvärrar de nya medicinerna den befintliga svikten? Nu är det betydligt bättre, kan vara jag som missat med medicin också. 

Redan efter första dagen på kortison så blir ju livet lite ljusare.Smärtan avtar fort och rörligheten blir bättre.Sover bättre på nätterna också.Sen är det så roligt att 
kunna gå som folk,känna att huvudet kan  fokusera och att man kan glad.Jag har pluggat som en dåre för att bli klar med akutsjukvården och vara ledig från skolan en stund.
Ser fram emot morgondagen då vi ska vara på sjukhuset hela dagen med skolan.Sen ska jag väl och rida efter därmed min kompis.
Skulle även vara en julkonsert i Mangskog kyrka i morgon kväll.Får se hur man mår efter stallet.

Jag var ju på konsert i går med.Då var det Hanna som uppträdde med 
"Brassgänget" på Musikskolan.De var jätteduktiga!!Jag är glad att jag var ledig så jag kunde hänga med.

    Hanna❤️

    Brassgänget!

    Fick fint julkort från Fillijokkus 

    Vilket slit!!!Men totalt värt det!Väntar
    på den sista bedömningen av 
    uppgift 7.Men det är roligt och 
    intressant också

   Gjorde nåt "seriöst" test på FB.
    Och så blev det jag och Pia!Fränt!
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar