måndag 15 december 2014

11 dagar kvar…

I dag kom inte Jenny på ridlektionen,hon ligger väl på nån strand iThailand och har det bra:) Linda är också där,hoppas dom har det underbart!!Nästa måndag är det sista ridlektionen innan juluppehållet.Jag kommer missa den första efter nyår,men det kunde jag rida igen när jag kom hem.
I dag tyckte Maria att jag skulle rida Baron och efter att ha trasslat ur tyglarna i käkremmen (nej,vet inte hur det gick till) så bar det i väg.
När man ska upp på honom så får man bara en chans,han börjar liksom gå så fort man lyfter foten upp mot stigbygeln:) Men i dag svängde vi banne mäjj åt rätt håll varje gång!Sa hon högervarv så blev det så,inget tjat om att jag ska "vri ömm hännera,tummera ska vare öpp mot take!" Jag påminde henne om detta och då sa hon: "Det kan finns två orsaker te att du inte har hört det,antingen har jag tröttnat på å stå här å tjate,eller så kanske du lärt dej nåt" Jag har lärt mej:)
Vi genade kanske någon gång,men jag tycker inte det var så rörigt som det brukar när vi rider. Nåt som är helt underbart är att jag inte är så rädd nu längre.Är väl därför en lär sej nåt också.För att man inte sitter skräckslagen och tänker "Fan,snart ligger jag där nere på marken och har full mun i spån!"

I morgon ska det jobbas.Ska bli gött,har vart ledig nu ett par dagar och bara vilat.På fredag ska vi till skolan,ska bli kul och träffa dom andra.Fick mail också om praktiken.Hamnar nog antingen på innerstan eller Ängen.Blir bra det!11 sketne dar kvar till resan...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar