måndag 24 november 2014

Hade varit skönt med sovmorgon

Trött! Hade gärna sovit länge i dag men Telia har skickat en tekniker som ska dyka upp mellan 8-12. Men så länge som till 8 sov jag inte. Mattias kom hem på en blixtvisit runt 6 och när jag hörde hans bil så trodde jag såklart att det var teknikern och stod nästan upp i sängen. Så efter det uppvaknandet så var det svårt att somna om. Katterna hörde ju såklart att jag var vaken så dom kom ju och informerade mig om att dom som vanligt var oerhört nära svältdöden då dom inte fått påfyllt i sina skålar sen Mattias åkte runt 3..

Bara att gå upp.Nu sitter jag här klockan är 10 och fortfarande inte ett ljud från Telia.Hoppas verkligen dom får ordning på internet nu. Fick nåt mobilt modem men det ville inte datorn ta emot så jag surfar fortfarande via mobilen. Ibland går det bra, men för det mesta åt helvete för det går för sakta.

Har jobbat på Solberga under helgen, har varit roligt. Mirella var tillbaka från sin semester så norskan har klingat i lokalen igen. Lördagkväll jobbade jag med Maria OO, märkligt detta med oss, vi avslutar varandras meningar, ibland behöver vi inte ens tala om vad vi vill, vi bara vet det ändå och kan börja sjunga på exakt samma låt samtidigt. Vi umgicks i ur och skur förr, men inte nu. Men ändå så är det precis som det var då:]
 Men nog tycker vi det är märkligt bägge två.
Söndag var det dags för den delade turen, ingen favorit men den ska också göras. jobbade med Jeanette så dagen och kvällen flöt smidigt och utan problem. Tråkigt bara att det ska vara så svart ute, men nu kan det väl inte vara länge kvar tills det vänder. Snart får man se solen!!!! Inte många dagar kvar nu.
Läser specialpedagogik, phu! Man måste tänka åt så många håll i ämnet. Etiskt, det handlar om värderingar, regler, lagar, hjälpmedel, diagnoser och en massa mer. Men jag har bara en insändningsuppgift kvar.Ska ta den i slutet på veckan. Har lite annat att pyssla med nu ett par dagar.Nu får det bli en rask promenad ner till postlådan och hämta tidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar