onsdag 19 november 2014

Inget nät,ingen tv...

Jorå,livet blir lite upp och ner när en människa fäller träd över ledningar i skogen...Jippie!Ingen tv,inget internet.
Passar bra nu när man pluggar på distans och är totalt tvberoende.Teknikern är på väg,men man  fick bara boka honom tidigast tre dagar fram i tiden.I dag är det onsdag,vips så blev det nästan fem dagar.Felanmälde i måndags,fick ett sms i dag att felet var åtgärdat.Provade och kunde konstatera att så ikke var fallet.Ringde Telia,bokade tekniker och tröstade mig med att ett mobilt bredband låg på affären och väntade.Full av förväntan öppnade jag kartongen och lydde min brors råd: "Läs bruksanvisningen innan du börjar krångla med nåt".
Jag läste: "Sätt in SIM-kortet".
Vilket sim-kort???Jo det som Telia väljer att skicka en dag eller två efter att dom skickat ut den där jävla stickan...
Underbart!Då har jag det ev på måndag,när teknikern kommer.Men då ringde jag igen och sa till dom att flåsa på min surfmängd på mobilen.
Har nu kopplat den till datorn.Går inte så fort,står inte ens 3G,utan Edge.
Nu hade jag köpt fiber för en miljon bara för att slippa sånt här.
Små problem jag vet,men det blir krångligt och plugga,eller det går inte!Jag har svårt att lägga schema,kan inte se på tv.Bap,pess å dret!
Men nu positivitet!!En del av nationella provet är klart,jag glömde körkortet men fick hämta ut medicin ändå( har hänt förut,di har vart mä förr),fikade med Jennifer,fick mitt nya giltiga körkort,mitt leg till jobbet,Jeanette räddade mig när jag klantade till det och dubbelbokade mig,jag fick en kram av Carro,fick inte bensinstopp fast jag borde,Niklas fick tag på biljetter till Foo Fighters i Oslo där jag helst ville se dom,och datorn buffrade inte en sekund när jag såg "Sonic Highways".
I morgon ska jag på möte,sen fredan blir det jobb.Ska bli kul,jag har saknat Solberga❤️



    Mattias fick nya stövlar av morsan.
    Snidde använder dom också

   Muntligt anförande.Gick bra.Linnar 
    tycker jag är duktig på att prata,och 
    att jag borde göra det oftare....
    Jag tror mina vänner och min 
    familj säger nej på den:)

    ❤️Bapis❤️
 
    Söh bra!Nu vet jag vem jag är,vad jag 
    heter och vart jag jobbar.Görbra!

   Vad jag önskar mej i julklapp....
    Mattias fnös,jag tyckte om ja❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar