tisdag 16 september 2014

Praktiken börjar närma sig sitt slut:(

Snart har det gått 5 veckor.Jag tyckte 5 veckors praktik verkade länge, men det har gått för fort och jag hade gärna stannat ett tag till.
Det känns som man har en massa mer som man hade viljat lärt sej.
En del kanske tror att ett jobb inom hemvården inte är så komplicerat.Men dom har fel.Inget är sej likt sen man jobbade sist.Mer ansvar läggs på undersköterskorna, åldern varierar från medel till 92. Och inte har dom samma sjukdommar heller.Förr var dom gamla och hade på sin höjd diabetes och problem med hjärtat.Nu är det allt, verkligen allt både inom psykiska och fysiska sjukdommar.
Dom som jobbar är helt otroliga!
Men jag trivs!Ska verkligen bli tråkigt och sluta.

I lördags var det fika på City med grabbarna:)Alltid lika trevligt.Man fattar inte så mycket av vad dom pratar om när det går i instrument och förstärkare,men det är så kul och se hur dom brinner för detta. Blev en tur med BigB till Erikshjälpen,men inga fynd.I dag när jag slutat mötte jag upp med ❤️Bapis❤️ Vi gick och åt thaibuffé.
Fast vi åt nog för mycket, jag mår fortfarande lite illa och har ingen lust och äta än.Det är snart 7 timmar sen vi åt. Jag får nåt meddelande då och då från henne, hon mår heller inte bra och ska inte äta någon mer thaimat:) 
Kvällen har jag och Frutt tillbringat framför tvn.Vi har sett på "Honey Boo Boo"
Lika spännande varje gång:)



    Inga vinylfynd blev det...
   
    Verkar lära mej lite i svenskan.Detta
    jämt stack i öga!Så kan man väl 
    inte skriva?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar