söndag 5 januari 2020

Nytt år

Sista tiden innan det nya året startade var lite hektiska. Julafton jobbade jag men kom hem till ett rent hem som även hade lite fart på julmiddagen. Mamma, Kent och Roger kom och åt men höll sen på att somna i soffan så de åkte rätt tidigt.
Det var ingen nackdel för då kunde man byta om och krypa ned i soffan och se film. Vi såg "Lejonkungen" men jag tyckte det blev lite konstigt att se "riktiga" djur prata. Jättefin film men nej. Juldagen gick i långfrukost och jobb, annandagen detsamma. Vi hade det bra på sjukhuset med lagom många patienter som man kunde umgås med. Många är dessvärre väldigt ensamma och denna perioden sliter på många.

På fredagen hade vi julfest med Sebastians familj. Mat och julklappar högt och lågt. Glada barn och kärringar. Hannah berättade att hon och Klara skulle på spa och det ska jag nog ta med sambon på. Herregud va gött! Fabian ville hem i tid så de åkte först. När de andra åkt blev det film för en del och andra grejade med julklapparna. Alexandra räknade att hon fått 11 julklappar och var så glad.
Det blev en trevlig tredje julafton må jag säga. På lördagen var vi på jättetrevlig julfest med god mat och goda vänner. Det blev inte så sent för vi skulle på kalas hos Ida och Hanna dagen efter som bägge fyller strax innan jul. Det blev ett trevligt kalas med ca 25 inbjudna. Tårta, kakor och annat gott satt fint. Ida fick en ny högtalare som vi minsann fick höra en del av. Hannas presenter var sånt man behöver när man rider.

Nyårsafton åkte vi till Sävsjövägen och firade, efter att vi röjt bort julen på förmiddagen. Trevlig kväll med trevliga människor och det var mycket värt att få fira in 12-slaget med han som betyder mest igen. Ridningen drog i gång i fredags igen. Jag red Baron och trodde att jag skulle ramla av för så sliten var jag. All kondis försvann tydligen under julhelgen. Men hon körde hårt med oss Christina. Vi skulle rida lätt nästan hela lektionen på olika volter, gasa, bromsa, få hästen lätt böjd och trampa under sig. Baron slipper helst det, för det tycker han blir lite jobbigt. Men jag fick till det till slut och vacklade ut från stallet efteråt. Är inte ridning träning så vet jag fan inte.
I går tittade solen fram så jag åkte med Sebastian en bit i bilen, hoppade av och gick hem. Det första jag tänkte var att det var jävligt kallt och blåsigt och att jag nog skulle gena mig genom Furtan.
Men det gjorde jag inte. Man kommer ingenstans genom att alltid ta den enkla vägen.

När kilometrarna var gjorda var jag väldigt nöjd! Bara att hoppa i duschen och ta bilen upp till Mangskog och hämta tre glada barn. Vi köpte mat och pratade runt jul, nyår och allt som kommer under vården. En av dem slutar mellanstadiet och ska byta skola, den andra har konfirmation och den tredje tar studenten. Kommer bli lite kalas att gå på. Här har vi väl någon form av avslutning också. Och födelsedag. Maj och Juni är det mycket att stå i.

I dag är det kallare ute, men jag ska ut och gå. Jobbigt men man tjänar på att få det gjort. Mot bättre kondis och lite mer vakna muskler. På tisdagsmorgon ska jag in och träna på sjukgymnastiken. Denna RA-träningen är hård både gällande kondis och styrka så jag lär få slita. Sen hem och äta och köra skola, sen ridlektion. Tisdag kommer bli en suckens dag.Haha!!

Chefen kallade in mig på kontoret när jag jobbade sist. Jag hade frågor om flexen för jag tycker det försvinner tid där ibland. Hon mailade HR och de hade dragit tid för rast som jag inte haft så det var galet. Jag frågade om fortsatt jobb för vikariatet går ut i februari och jag vill inte ha några tre månader åt gången utan minst sex för annars får man börja ordna annat inför sommaren. Fick sms någon timme senare att vikariatet var förlängt med 6 månader och att jag ska boka medarbetarsamtal för att diskutera bla lön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar