onsdag 18 december 2019

Luciashow Arvika Ridklubb

Vi åkte på Luciashow på ridskolan. Det var lite kylslaget i ridhuset, två av tre var ordentligt klädda och frös inte ett dugg. Den tredje höll på att frysa ihjäl för att han var så noga med oss. Vi får nog lära oss att klä på oss själva i fortsättningen så han hinner få på sej ordentligt nästa år. Kadriljen var jättefin! Men när seniorerna skulle visa sitt nr höll jag på att skratta i ihjäl mej. De kom in med en gul färdtjänstbuss som de gjort i trä, musiken var "Blott en dag" och de hade gått all in med rollatorer och kryckor. Sen upp i sadeln på olika sätt och sen var det en jävla fart. Roligt!!!
Hanna var med i Lucia tåget och barnen var nöjda när tomten kom med sina getter, Jameson och en vagn med godis. Jag var delvis funktionär under showen så jag betalade inget inträde men tänkte att jag kunde köpa lotter för samma peng så ridklubben får in pengar. Precis när vi skulle gå kom jag på att vi missat lottdragningen! Sprang upp i cafeterian och där stod att ett pris. Schampoo, spraybalsam och inpackning som Gossip skänkt. Hurra!!

Efter Lucia på stallet åkte vi till kyrkan och så på julkonserten där. Vi gjorde det i fjol med och det var så himla mysigt! Alexandra och hennes mamma var med där och blev glada över att vi kom. Kyrkan var proppfull! En del fick stå och titta.
Helgen har varit så himla mysig.

Nu är det inte länge kvar tills det är jul. Jag ska jobba en dagtur, sen hem och laga middag. Mamma, Kent och Roger kommer. Det är jul i Värmskog också, men jag vet inte hur jag tidsmässigt ska få i hop det. Men han kanske åker en sväng så Fabian får lite kärlek från morbror. Sen blir det jobb två dagar, ett julfirande till och dagen efter till Ottebol tillsammans med de närmaste vännerna. Jobb igen och sen nyårsfirande. Sen är det slut på året. 2019 gick i ett rasande tempo. Det har varit ett bra år och 2020 ser ut att bli underbart om vi får igenom det vi planerat💞

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar