tisdag 28 januari 2020

Mitt i veckan

Halvvägs genom veckan. Känns skönt. Det är väldigt mycket att hålla reda på gällande det nya jobbet. Man går som en tokig också. Runt en mil om dagen så jag lär va "fit for Beach 2020" fast det var jag redan innan😚
Jag gör en del "rookiefel" men va fan detta är helt nytt för mej så lite svinn får de räkna med. Det är vidrigt att gå upp på morgonen fast man får frukosten serverad och har två som flinar och tycker det är jättekul och fråga om jag är pigg när jag kommer, som en jag vet inte vad.
Det är fint att vara ledig på kvällarna iallafall.

Jag red Nemo i fredags trots en envis feber i kroppen. Han kunde jag tydligen rida i form och ha samlad. Det tyckte inte han om så när vi skulle fatta galopp snubblande han och skickade i väg bakbenen och pep i väg med bettet tungt vilande i mina händer. Jag trodde jag skulle ramla av, men det gick bra.
Fick sakta av till trav och sedan ge ny galoppfattning. Då gjorde han likadant, som en jäddra rodeohäst! Och bakom kom stackars Carolina på Ginger som även han hakade på denna roliga lek.Bushästar.

Helgen har gått i vila, korvgrillning i skogen, film och åter film. Har försökt vila så mycket det går för att förhindra en infektion. Roliga nyheter fick vi också! Christoffer och Lina har förlovat sig! Underbart! Den kärleken, den kärleken. Jag frågade om de tänkt som oss, kanske ta ytterligare ett steg. Det hoppas jag att de gör för vackrare par får man leta efter. Fina människor.

Vaknade halv 5 i dag. Antagligen för att det snöar. Dret. Eftersom jag hade feber under helgen så kunde jag inte ta mina mediciner. Kroppen gör sig lite för mycket påmind känner jag. Får ladda med smärtstillande och ge mej i väg till jobbet och placera ut personal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar