torsdag 16 januari 2020

Prova nytt jobb.

Vi köpte badhuskort och gick dit alla fyra. Jag passade på att simma, trevligt men långtråkigt om man har mycket i huvudet. Man hinner tänka för mycket. Jag gjorde några hundra meter och sen gick jag och satte mej med de andra i bubbelpoolen. Där träffade jag Martina och hennes son och bonusbarn. Det var kul! Jag har inte träffat henne på länge och även fast det är länge sedan hon och LittleB var tillsammans så ligger hon mej väldigt vart om hjärtat.
Jag fick en liten uppdatering gällande hennes liv och hon om mitt. Mycket skratt och en del diskussioner blev det.
Åkte hem och utfodrade dessa hungriga badare och sen i säng.

Åkte på praktiken och jag tror vi hade 5 eller 6 olika sårskador. En del var inga problem att se när de gjorde rent och sydde i hop. En del var lite värre att arbeta med. Men jag hade Martin med som är en bra sköterska och vet hur "grön" jag är när det gäller kirurgpatienter. Det är inte kul när det fattas delar på folk. Jag fick gå ut en sväng och göra tåhävningar, dricka vatten och andas en sväng faktiskt. Fast det vore jävligt konstig om man såg saker och inte blev berörd. Overkligt blir det. Man är van att se kroppen intakt. Vi passade även på att gipsa min arm för undersköterskorna ville träna. Det var lugnt då, men bara gipset satt så ropade Martin. "Vart är Ellis?!" "Hon ska hit, vi får in en sårskada"
Suck...Bara att få gipset uppklippt och in på rum 5, igen.

Min chef ringde och erbjöd mig ett annat jobb på sjukhuset. Våran fantastiska rekryterare Safeta ska börja jobba på avd 78 och hade fått en annan som skulle ta över hennes tjänst. Den här människan kom på att detta nog inte var för henne. Därför ringde Catrin och erbjöd mig. Hon och chefen på 76:an hade tänkt på mej när Safeta skulle sluta, men tyckte nog det var synd att ta mig av golvet.
Nu kom frågan och jag sa ja. Man kan alltid prova saker och se vad man tycker. Vill jag inte fortsätta så får de leta vidare. Jag hade önskemål att få dela jobbet med en annan undersköterska så man kan arbeta administrativt 50% och sen kunna gå ut på golvet. Jag har lagt ner mycket tid, liv och pengar på att utbilda mig så jag vill ju ut. Men jag är också medveten om min sjukdom och detta kanske gör att jag sparar lite på kroppen och kan gå upp i arbetstid utan att brinna upp.
Först ska jag arbeta med detta på heltid, dagtid februari ut. Sen om jag har tur kommer det en till människa och sköter detta tillsammans med mig och då bär det ut på 79:an igen.

Jag får TVÅ dagars intro på det nya jobbet för det är lite akut att tillsätta någon på tjänsten. Catrin vet att jag inte är rädd, så hon tror jag kommer fixa det. Jag har ju två chefer i ryggen också, som inte kan kräva att man ska fatta allt direkt när man inte blir ordentligt inskolad. Jag kommer nu vara tvungen att rava mej upp på morgonen...Men fördelen är väl att jag får vara hemma med de andra på eftermiddagen och kvällen.
Jag har inget att förlora på att pröva, så jag kör.

I dag ska jag vara på akuten mellan 11-19. Kommer vara med en usk och en sköterska som triagerar patienter som kommer in. Är det akuta eller kan de vänta lite? Ska bli intressant. Lär få ta en del vitala parametrar i dag/kväll skulle jag tro.
Efter det ska jag och kärleken hem till BigB och mingla med Focus. Äta pizza och se en film. Datenight!

I morgon blir det en kvällstur på akuten sen äntligen en ledig dag!!!! Eller ledig, jag ska väl köra skolarbetet och har ett styrelsemöte på stallet. Jaja, det lugnar sig väl. Om jag inte åker ut från skolan med rava före så är iaf den slut i maj. En sak mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar