torsdag 30 januari 2020

Ledig dag!

Jag har nu varit på det nya jobbet i fyra dagar. En del saker börjar faktiskt falla på plats och jag fattar vad jag håller på med. Sen om det inte finns personal att tillgå så tar liksom min möjlighet att fortsätta att jobba, slut.

Har varit utan mediciner i snart två veckor på grund av en infektion i kroppen och det börjar jag märka av ordentligt nu. Därför ringde jag chefen och fick ta en kompdag i dag. Har pratat med Utbult så han har ändrat lite i mina mediciner så jag ska stå på en pyttedos kortison igen. Han skickade även en remiss till röntgen för att kolla om jag fått skador i foten. Jag tror inte det, men han sa att om jag säger att den gör ont så finns det nog belägg för det. Han sa att han blir så glad när han ser mig i sjukhuskorridorerna för han vet hur sjuk jag var när jag först kom upp på medicinmottagningen. Maken till envis patient hade han nog inte varit med om. Han blev glad när jag talade om vad jag utbildade mig till och sa att vi med all säkerhet snart ses på akuten då. Han tyckte det var klokt att jag arbetade administrativt i syfte med att spara på kroppen och därmed förlänga min arbetstid. Jag var tydlig med att han aldrig får sluta vara min läkare och att jag hoppas att han lever tills han är 180. Då började han skratta. Jag blev lovad att jag skulle få vara hans patient ett tag till. PHU!

Fick svar på denna tentan i patientsäkerhet och kommunikation. Blev ett VG där. Tack, tänker jag. Uppgiften som skulle in under praktiken slarvade jag med,  för jag var ju i full färd med att ha praktik och la inte ner någon tid på den. Den måste därför kompletteras. Är jag smart gör jag det i dag. Då kan jag avsluta LIA-kursen och har bara två kvar sedan.

Var och red i går. Skulle ha ridit kl 20 men slutade jobbet senare än planerat. Därför åkte vi och handlade och så hakade jag på gruppen som rider kl 18 i stället. För hade jag åkt hem så hade jag inte orkat åkt tillbaka. Eftersom jag är ledig så kanske jag ska åka en sväng i dag med. Det är bra träning och man åker oftast därifrån glad. Undrar om man ska fråga om en liten dejt på badhuset efteråt...
Gött och sitta och pratat i den vara poolen. Ja! Så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar