söndag 2 februari 2020

En go helg

Jag gick upp med de andra i fredagsmorse. Lika bra att ha rutiner runt detta med att gå upp tidigt. Städade lite och körde undan lite tvätt innan jag åkte och red. Valde Jameson eftersom det var så länge sedan jag red honom. Han gick som en klocka. Länge sedan han var så pigg och framåt.

Efter ridningen åkte jag direkt till badhuset för nästa träningspass. Hade dejt med sambon vilket var väldigt mysigt, men träningen blev det väl lite si och så med när vi skulle prata och jag inte kunde krama honom nog mycket. Vi passade även på att äta ute, det var länge sedan och sen hem och såg serier. En makalöst bra fredag!

Lördag åt vi låååångfrukost och sen blev jag rastlös så vi åkte in till stan. En fika på Nordells blev det och sen City för att träffa vänner där ett tag. Hem och göra sig i ordning innan Lundevall kom och hämtade mig för den årliga "Fiamiddagen". Hemma hos Carlsson fick vi god mat, vin och efterrätt. Vi gjorde upp att nästa år ska vi planera en långweekend i Barcelona för att hedra Fias minne och skapa lite roliga samtidigt. Det blev som vanligt en trevlig middag med mycket skratt och framför allt kärlek. Detta är vänner som man haft länge. Sen mellanstadiet.

Söndag, ingen sovmorgon på någon här inte. Upp och jobba med lite skolsaker och sen frukost. Förberedde inför middagen och försökte kamma och klippa katten. Gick så där. Har väldigt mycket värk i dag.Kroppen säger att det ska bli kallare och snö. Men jag kan inte läsa mig till det någonstans. Åkte till badhuset och tränade och sen hoppade vi i bassängen och fortsatte där.

Nu sitter jag och väntar på att köttgrytan ska bli klar så man får äta efter träningen. Ska bli så himla gott. Det blir det alltid om man gör från grunden och ger maten tid. Efter maten får det nog bli en rensning i allas garderober, vad hör vart? Vad ska märkas, slängas, sparas, ges bort och inte. Huvudsaken att alla har kläder på sig iallafall.
I morgon börjar allvaret. Kommer det bära eller brista? Det lär märkas. Jag tror det kommer ordna sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar