onsdag 23 januari 2019

Vikariat tills i höst!

Nu har jag fått ett erbjudande om ett vikariat på avd 79. Är väldigt glad för det. Blev erbjuden strax innan operationen och var då tvungen att tacka nej. Men som tur var, så fanns det jobb till mig när jag kom tillbaka.

Under helgen har det druckits vin och ätit stark tacos. Roger, Tony och Fokus var här och åt. Trevligt!
På söndagen fick jag åka in och jobba natt.  Måndag fick man pallra sig upp och åka in och titta när Hanna red. Det var kallt i ridhuset, så jag skickade hem pappa. De skulle ha stallmys hos Hanna efter lektionen. Väldigt bra. Först rider dom och sen åker de hem till någon i gruppen och fikar eller äter något gott.

Tisdag var man tillbaka på jobbet igen, helt virrig. Det blir man när man varvar kväll/nattjobb.Det är ett väldigt tryck på avdelningen. Det kommer patienter från Deje och andra ställen som kanske hade haft det bekvämare om de hamnat på CSK.
Fast i dag läste jag att de stängt en massa medicinplatser för att det inte finns sjuksköterskor. Att de inte gör något åt deras arbetssituation förstår jag inte.

Vi går också på knäna. En del pratar på att byta yrke. Fint om det blir kris på undersköterskor också. Det är redan dåligt.

Jag är klar i kursen "Kommunikation och handledning". Har fått tre VG, G på rollspelet och G på en den sista uppgiften. Skönt, kursen är klar och jag kan gå vidare. Håller på med "Personcentrerad vård" nu. Vi ska ha seminarium när vi kommer till Skövde i maj. Lika bra att ha det klart tills man ska åka. Sen är det dags för uppgift 2.
Då kommer jag få patienter med olika neurologiska sjukdomar, infektion och en och annan människa med en infarkt skulle jag tro. Det är medicin, så då lär de dyka upp.

Praktikplatsen är ordnad. Det blir akuten i Arvika. Fick erbjudande om att åka med ambulansen, men det vill jag inte. Inte i januari. Halt och svinkallt att vara ute och jobba. CSK lockade men inte pendlandet. Så Arvika får det bli.

I morgon ska jag på "After Work" med ett gäng gamla arbetskompisar. Lördag är bokad med min vän och jag hoppas att även söndag är det. Måndag är det bankmöte igen.Så det rullar på i vanlig ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar