måndag 14 januari 2019

Packa inför Skövde

På onsdag är det närträff i Skövde. Ska bli roligt och träffa dom andra i klassen och se vad vi får göra den här gången. Jag var inlagd förra närträffen så jag missade den.
Här har det gått rätt mycket i jobb och en massa timmar framför datorn med skoluppgifter.

Jag har varit på banken och pratat med Anna angående mina sparade pengar. Hur jag ska placera dom, vad dom ska användas till och när. Standardsvaret kom som alltid annars, jag vet inte.
För det gör jag inte  De ska sitta lite låsta så jag har om det blir någon skit med huset eller om bilen ramlar i hop och dör.
Det är väl tanken. Visst, sen hade jag väl gärna åkt på lite semester, köpt lite saker till huset och en massa hästrelaterat. Men det funkar inte så när man har hus. Det kommer med ansvar. Hon tyckte för övrigt att ekonomin såg bra ut och skulle väl sänka räntan på något lån.

Det går rätt bra att jobba. Sista två timmarna har det blivit slitsamt för foten, sen när man är "smart" nog att köra en EKG-maskin över den andra så blir det lite mer rappel att ta hänsyn till. Så nu har bägge fötterna gjort ont.

Bilen gick igenom besiktningen, och ska till Klarre för att få nya vindrutetorkare och lampor och så ska vi belasta batteriet för att kolla kondisen på det. Jag vet inte när det är bytt och vill inte stå strömlös när jag ska hem från jobbet i -20.

Alva hörde av sig och ville ses i fredags, så vi gick och åt thaimat. Den var så stark så vi höll på att skratta ihjäl oss. Både snor och tårar rann. Vi pratade om när hennes pappa träffade Emma som han är gift med. Hur hon upplevde det hela med med att både mamma och pappa blev kära och träffade sina nya partners. Som de senare flyttade i hop med och sen fick hon två nya syskon. Hon var glad att allt detta hände och skulle inte ha något emot fler syskon tror jag. Det var skönt att höra det, för när detta väl hände så var hon inte mer än 8, och hade ett annat tyck och tänk runt det hela. Joel var upptagen på annat håll så han var inte med.

Och hur det nu kändes att stå inför valet av gymnasieskola. Vad hon skulle jobba med i framtiden och allas "goda råd" vad det gäller yrke.
Märkligt att de ska behöva ta sådana beslut när de inte ens kan bestämma vad de vill ha för kläder på sej på morgonen när de vaknar.  Och klimatet mellan eleverna på skolan, jösses! Vad händer med en del? Vart kommer det ifrån, och vad gör skolan?

Gjorde ett pitstop på Parkgatan innan det bar i väg till Hugo för att hämta upp min vän. Vi åkte till Shalom och åt, sen gick vi på bio. Det är så himla mysigt att umgås med henne. Tiden finns inte riktigt som förr. Nu är det mycket fokus på en viss kille och vännerna. Jag är glad för varje timme hon väljer att spendera med mig. Filmen var sådär, men sällskapet var som sagt toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar