måndag 28 januari 2019

Längtar efter vår

Det har snöat här så det jag skottat syns inte. Det är ett jäddra snödrev i hop med ett konstant snöande. Har en snöhög på gården som säkert kunde bli en större snökoja än det hus jag bor i.
Jag längtar efter våren. Trött på att det är kallt och att man blir blöt om fötterna. Denna foten är ju inte riktigt okej än, så jag får bara på mig gympadojjor.

I dag skulle jag på banken, men min bankman var sjuk. Inte helt förvånad. Känns som alla är sjuka. Och börjar man hosta, så får man hålla på med det i all evighet. Jag har hostat sen i början på december.
Tänkte se om jag kan hänga på Hannas grupp sen och rida. De är väl mellan 8-12 år men det struntar jag i. Jag har inte ork, fot eller kondis som orkar en av mina vanliga lektioner. Jag känner bara att jag måste rida, om det så bara blir skritt och trav i 10 minuter. Börjar man aldrig kan man ju inte bygga upp något.

Var hos Lenny och Sandra i går och hälsade på. Vilket fantastiskt väglag!Trevligt att man äntligen kom i väg och fick se huset och Sandras bebismage. De hade fått jättefint. Renoverat en massa och byggt nytt badrum.
Hade jag haft pengar så hade jag gärna hängt på ett rum till här. Så kanske det blir, men inte nu när man bor själv och inte har så rockig lön.

Nej, nu får det blir frukost och lite tid på akutsjukvården. Jag har skickat mail till min lärare och hoppas på snabb återkoppling. Jag vet inte riktigt hur djupt vi ska dyka och jag vill inte slita i onödan för kunskap jag inte har användning  för. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar