onsdag 26 september 2018

Sjukstuga

Här har det gått i feber, hosta och snor. Härligt med en liten höstförkylning, Låg hela dagen i går, rakt ut och hade feberfrossa.
Började på söndagkväll, men blev lite värre på måndagen. Åkte till stallet och tänkte rida. Men ju mer klockan gick så fick jag bara ondare och ondare i kroppen. Till slut gav jag upp och åkte hem i stället. Det var nog klokt.

Jag var nog riktigt dålig i går, för inte en gång kom rastlösheten och hälsade på. Snidde däremot, han kom han💗 Skrev ett sms och frågade Mattias om han kunde köra ner honom innan han började jobba. Det gjorde han. Så vi låg på soffan hela dagen i går. Han har varit kolugn hela tiden, förutom i natt runt 3. Då gick han och skrek och skulle ut. Det blåste ju en del, så det kanske var därför han var orolig.Han ska få stanna tills på fredag. Då ska jag ev bort. Eller bort och bort..
Fast det beror ju på om det dyker upp jobb och om min förkylning är bättre.

Marten närmar sig. Hoppas man får jobba under den helgen. Jag behöver ha in pengarna, för det är det sista jag jobbar innan jag går hem i en månad, eller två om det vill sig illa. Kålsoppa ser det ut att bli på lördagen iallafall.
Många verkar att däckat för den här förkylningen. Jennifer var hemma en vecka och mådde kasst, Annelie är sjuk och hade feber när jag pratade med henne sist, Roger börjar känna sig lite vissen, fick höra att någon mer känt av sin hals. Och det är väl inte så konstigt kan jag tänka..

I dag är jag sjukskriven, i morgon är det styrelsemöte på stallet, jobb fredag och lördag. Det är även pay and jump på stallet på lördag. Hopptävling! Hoppas, hoppas jag är piggare till dess. Det är så kul och va med och greja.Och mat ska jag ut och äta på lördag med. Se där! Finns ingen tid att vara sjuk här minsann.

Nej, eftersom jag är lite piggare, kanske jag ska ta tag i lite skolarbete..


BloggerImage




BloggerImage




BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar