torsdag 13 april 2017

Glad Påsk!

Skärtorsdagen är här!Även isande vindar och lite snöblandat regn. Har precis varit ute en sväng, det var inte lite kallt!!!
Min kropp är ur funktion.Bägge handlederna och vänster fot är kaputt. Hiskelig smärta. Har inte kunna ta medicinerna pga av förskylningen, då blir det så här. Men jag ska ta Enbrel i dag och hoppas då att det vänder. Vet inte hur jag ska ta mig upp på en häst i dag...Men det är bra om jag gör det så att kroppen blir genomvarm.
Två möss har dött i sopskåpet. Jag har lite dåligt samvete över detta. Men jag har försökt få ut dem nu i ett par veckor, och de ger sig inte. De skiter och pinkar överallt. Så detta var det enda att göra.

Jag och Anki har äntligen bokat en redig "Patsy och Edwina" resa!!! Vi ska till Barcelona i tre dagar i höst. Och där ska vi bara leva i sus och dus. Bli masserade, salongsberusade och antagligen få lite solbränna på näsan.

Jag hade en Hannadag i går. Hon var hemma från skolan för att hon inte var riktigt pigg efter en förskylning.Hon fick hänga med mig till min ekonomigubbe och sen köpte vi thaimat och åkte hem till henne och åt. Hoppas jag hinner träffa henne och Ida under påsklovet.
Sen var det möte på jobbet. Kul och träffa alla man jobbar med, sen vet jag inte vad vi faktiskt får ut av dessa möten. Vi får bara information om att vi ska göra mer än vad vi redan gör, på tid som inte existerar.
Folk blir mer stressade och arga. Stackars våran chef.Det är ju hon som får ta emot allt, inte de som bestämmer.
Blir det att man mår för dåligt över sin arbetssituation så får man väl tänka på om man ska byta jobb. De skriker efter undersköterskor, att det är kris och att det är svårt att få tag på vikarier.
Fast jag tycker inte de gör arbetet vidare attraktivt med de löner de betalar ut och arbetsbelastningen som föreligger.
Det ligger nog mycket i det Ingela sa i dag, att hade inte vi tyckt så mycket om varandra i gruppen så hade nog många av oss varit sjukskrivna.



BloggerImage

Nu har jag äntligen köpt klart denna.Gött!
BloggerImage


Metalkatt!!
BloggerImage



Hanna, i frityrsmetätandet.
BloggerImage


Och Busan bara sov och sov
BloggerImage

En pytteliten röd fläck, gör så ont så det är inte klokt.
BloggerImage




Pekfingret är inte direkt roligt nu.Men i dag är det
Enbreldag. Jag hoppas det hjälper.
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar