torsdag 20 april 2017

Lexie

Jag tog bilen och åkte hem till Marri, Martin och lilla Lexie. Det var ett tag sedan jag hälsade på henne, så det var dags att göra sig en tur.
Hon var bara glad, glad, och glad. Skrattade och lipade om vartannat. Vilken goding! Sen sjöng vi en sång. Mamman var förvånad, hon hade aldrig hört att Lexie låtit så. Jag tyckte det var fint och lät lite som när en 3 månaders bebis growlar. Hon har blivit mycket stadigare och är så gött med. Ska bli roligt när hon börjar prata.

På väg hem åkte jag och träffade Marika och Maria. Tog 30 sekunder så skrattade vi helt stölligt åt nåt genialt som vi såklart kom på själva.Fick se Marikas jobb och det var ju en jättemysig lokal. När hon slutade så gick vi ner till The Oven och käkade caesarsallad och bara myste. Marika är en sån människa som man bara kan titta på och verkligen njuta. Hon är så mjuk och go, med världens piggaste ögon. Precis som när hon var liten. Jag är så glad för hennes patienters skull, för hos henne får de verkligen hjälp.
Det är fan inte klokt hur en del har det. Först ha en sjukdom som nästan kväver dem, sen ska de hela tiden deklarera för myndigheterna hur de är sjuka, varför de inte kan jobba och varför de ska få vara hemma.
Vem VILL vara hemma och inte kunna gå till sitt jobb??
Visst är jag ordentligt sjuk, då vill man ju vara hemma, men man försöker ju gå in i det längsta.

Och jag är övertygad om att de som lider av utmattningssyndrom verkligen har gått till jobbet, alldeles för lång tid. Det är ju därför de är sjuka.Låt dem vara hemma och återhämta sig i lugn och ro!

I tisdags hade jag sån värk. Mattias skulle göra mig lite glad och bjöd då på lunch. När vi kom till bilen så stod det en kille där och skrev en lapp. Tydligen var det en man som kört på Mattias bil och åkt. Fick tag på människan som såklart var en äldre, trevlig och oerhört ledsen människa. Han var helt förstörd över det som hänt. Inte lite jobbigt. I alfafall när man har ett stort hjärta som en annan.Fast vi kan ju inte stå för kostnad och skador som inte vi gjort...Men ändå, det var jobbigt att han var så ledsen.

Jag tog en spontan semesterdag i dag. Bara kände att jag ville vara ledig. Så nu blev jag det fredag, lördag och söndag. Ska bara jobba tre kvällar nästa vecka, sen bär det av till Stockholm!
Äntligen lite livemusik. Det behövs.




Här är hon! Den lille gullegullegulle!!!!!

 BloggerImage

Sengångare i alla möjliga färger på tröjan
BloggerImage



Jag tror han knäcker extra när jag är på jobbet..
BloggerImage


Fick hälsa på en annan favvotjej i går. Tuttan!
BloggerImage

Hade 10 min rast. Hon drunknade totalt i nån serie.
BloggerImage





Dessa är så bra!!!!
BloggerImage



Mina favvopöjjker!!!!
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar