torsdag 3 mars 2016

Nu jädrar ärre schluuuut!!!!

När man läser kunskapskraven man uppnått i just dessa två ämnen så blir man förvånad. Fan, detta är ju riktigt jävla bra! Det verkar som att jag fattar vad jag jobbar med och att jag kan en del. Svårt att ta till sig faktiskt. Fick besked att jag fått ett A i Äldres hälsa och livskvalité. Ett ämne som jag tycker är oerhört viktigt!
Di gamle ska ha det så bra som det bara går!De har slitit färdigt och ska kunna götta sig sin sista tid i livet.
Men nu är det ju så att det är inte bara jag som jobbat hårt med skolan. Jag har fått go hjälp av min vän Jennifer, uppmuntran av hela min familj, arbetskompisar och mina chefer Marja och Bemanningscentralen. Sen har ju såklart mina änglavänner haft stor del i detta. Speciellt Fia, hon var det som vevade i gång mig så att jag kom igång. Förklarade för mig att "denna utbildninga fixer du direkt du!" "Den är ju dretbre, sen kan du ju läsa vidare efter den vettö"
Tack som faAn!!! <3 

Var och mötte Jessica i dag så vi kunde göra (förhoppningsvis) det sista när det gäller examensarbetet.Jag fick ju hänga på henne nu när det inte gick att genomföra mitt.
Hon är så skön <3 Jag är dretsnabb och hon tar det lugnt, en väldigt bra kombination må jag säga. Då kör jag så det ryker, och sen går hon igenom och fixar till mina "fortkörningar". Jag vill så gärna ha detta bakom mig nu.

Efter skolarbetet så for jag i full fräs ut till stallet. Blev en lektion på Lomeda i dag. Inte bara hästarna som frustade i dag. Man tappar fort sin kondition...När vi travat i  4-5 varv så var jag så sliten så jag orkade knappt sitta kvar. Kommer ha jordens träningsvärk i morgon... Fast det är att väldigt roligt detta.Nu ska jag faktiskt gå och duscha, sen får det nog bli tv. Kommer bli en jobbig dag i morgon.
Dags för begravning.


Akutsjukvård 

Betyget C
Eleven beskriver utförligt människokroppens uppbyggnad och funktion samt människans normala fysiska utveckling. Eleven beskriver
också utförligt vanliga sjukdomar och deras fysiska och psykiska symtom. Dessutom ger eleven exempel på, och förklarar sambanden
mellan, relevanta undersökningsmetoder, medicinska behandlingar samt vård och omsorg vid dessa sjukdomar. Eleven förklarar även
översiktligt några samband mellan människa, miljö, livsstil och sjukdom.
Eleven beskriver utförligt vanliga läkemedel, deras verkningssätt, användningsområden och biverkningar samt hänvisar till lagar och
andra bestämmelser som gäller för läkemedelsanvändning. Eleven ger också exempel på mikroorganismer och beskriver utförligt hur
de kan spridas. Dessutom beskriver eleven utförligt hur första hjälpen och hjärt-lungräddning ges samt genomför dessa insatser efter
samråd med handledare. Eleven beskriver utförligt samhällets hjälpinsatser vid krig och katastrofer samt åtgärder för att förebygga brand
och hur man ska agera då brand uppstått.
I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet medicinsk terminologi.

När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.

Medicinbetyg B

Betyget B
Betyget B innebär att kunskapskraven för C och till övervägande del för A är uppfyllda.

Betyget A
Eleven beskriver utförligt och nyanserat människokroppens uppbyggnad och funktion samt människans normala fysiska utveckling.
Eleven beskriver också utförligt och nyanserat vanliga sjukdomar och deras fysiska och psykiska symtom. Dessutom ger eleven
exempel på, och förklarar nyanserat sambanden mellan, relevanta undersökningsmetoder, medicinska behandlingar samt vård och
omsorg vid dessa sjukdomar. Eleven förklarar även nyanserat några samband mellan människa, miljö, livsstil och sjukdom.
Eleven beskriver utförligt och nyanserat vanliga läkemedel, deras verkningssätt, användningsområden och biverkningar samt hänvisar
till lagar och andra bestämmelser som gäller för läkemedelsanvändning. Eleven ger också exempel på mikroorganismer och beskriver
utförligt och nyanserat hur de kan spridas. Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat hur första hjälpen och hjärt-lungräddning
ges, samt genomför dessa insatser efter samråd med handledare. Eleven beskriver utförligt och nyanserat samhällets hjälpinsatser vid
krig och katastrofer samt åtgärder för att förebygga brand och hur man ska agera då brand uppstått.
I beskrivningarna använder eleven med säkerhet medicinsk terminologi.
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.

    Lomeda



   Lite så här känns det att gå i skolan...
    Schläääääppp uuuut määäääjjjj!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar