torsdag 4 februari 2016

Tiden går för fort!

Jag börjar få panik!Jag vill se så mycket mer på sjukhuset... Men nu börjar vi sista veckan på måndag. Jag ska tillbaka till akuten på lördag, man har inte en susning och förstå hur de jobbar på bara ett par timmar. På tisdagkväll ska jag vara på IVA, det ska bli intressant. Om jag nu inte blir sjuk...Är inge pigg i dag, varm, tätt i näsan och allmänt veessen. Hoppas det är för att jag tog Enbrel i går. Då kan man bli lite sköken dagen efter. Hoppas nu det klaffar med medicinavdelningen, jag var där och frågade om jag kunde få hänga med där en dag. Men som sagt, en dag är inte mycket.
Någon jäddra blödning har dykt upp i handleden. Antagligen pga av kortisonet som jag fick där.Men jag är smärtfri, det ser värre ut än vad det är.
Klockan rinner i väg som alltid. Ska hinna hämta nåt paket på affären, hämta räkningar på stallet, fixa mat till jobbet i kväll, hämta post som kommit till lägenheten, tanka bilen, och ringa personalavdelningen på kommun... Skulle väl ha vart på banken också. Men det lär skita sig.
Jag börjar jobba 13 och klockan är nu snart 11.30.

Snidde är så gott som återställd efter operationen iaf. Det är gött. Så fort han slapp tratten så har han inte gjort annat än galopperat omkring som en tokig överallt.Så mycket lyckligare katt!
Nu ska jag lyfta på arslet och ge mig i väg. Som jag  önskar att jag fått vikarie på söndag så att jag kan få en hel dag ledigt! Detta är fan inte klokt! Tur att man tycker det är roligt på sjukhuset och att man trivs på sitt jobb, annars hade detta aldrig gått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar