fredag 12 februari 2016

Fredag

Jaha, nu är praktiken slut. Det bara small till så var den över. Jag har sett så mycket och är så tacksam att det fanns patienter som lät mig hänga med dom på undersökningar, röntgen, provtagningar och en massa annat som de är tvungna att genomgå för att de är sjuka/skadade.
Och personalen som tagit sig tid och ta emot mig och mina hundraelvatolv frågor ska absolut ha ett lika stort tack! Speciellt Akuten som under sin hektiska arbetstid ändå kunde ge mig lite att göra,kolla så att det blev rätt och informera.De hämtade mig när det hände sådant som de tyckte jag skulle vara med på och se.
Sen vill jag gärna att ni ska veta att på vår Intensivvårdsavdelning jobbar en fantastisk personal. Änglar som ser till att deras patienter är i trygga, kärleksfulla händer när livet är tufft.

Efter de här 4 veckorna så börjar det bli lite tydligare vad man vill jobba med. Men jag skulle vilja ha lite mer erfarenhet av kirugin. För jag vet inte om intresset sviktar för att jag sett/vet för lite. Det som är mest intressant är medicin. Akutsjukvård är underbart! Så klart inte för de som är sjuka, men när dom kvicknar till och får gå hem blir man väldigt glad.
Att se någon ställa sig upp efter en operation och se att plastiken håller, den smärtan de tidigare känt är borta och de kan röra sig på ett helt annat sätt är magiskt! Den sista jag såg på UVA gjorde mig tårögd! Jag förstår rädslan att ställa sig upp och belasta första gången. Det krävs mod!

Nu ska man försöka få ordning på livet igen. Sova, lyssna igenom alla skivor man inte hunnit med nu, umgås med lite vänner, hämta kläder ur garderoben ska bli sköjj! Nu har man kommit hem, slängt in det man haft på sig i tvättmaskin, tumlat det och sen tagit kläderna ur tumlaren på morgonen och stuckit i väg. Jag ska se filmer, serier, och läsa på så jag fattar hur jag fort som fan blir klar med detta examensarbetet, jag ska klippa mig och färga håret, boka en massagetid, rida, hämta tapeterna jag beställde i december, och vila. Fan va gött!
Det har varit slitsamt, men nu är det gjort!







    Jorå,så här har man säkert sett ut
    vid något tillfälle:)

   Bara och investera...

    Så sant....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar