måndag 8 februari 2016

Runt,runt,runt....

Så känns det i mitt huvud just nu.Man känner sig lite full varje gång man kommer hem.I dag skulle jag gå som elev på avd 79 som är en medicinavdelning som till viss del är riktad mot hjärtsjukdom.Det jag är mest intresserad av,där jag jobbade innan jag blev sjuk för tretusen år sen ungefär.
Fast när jag kom dit var dom en usk kort.Alltså min handledare för dagen skulle alltså dra runt på mig och typ en halv avdelning med patienter.Först högg jag i och jobbade med det jag visste att jag hade koll på.För att underlätta för henne och sköterskorna.
Men sen vaknade hjärnan till,så då gick jag till chefen och sa att om jag skulle stanna där så ville jag jobba.Av den enkla anledning att de var en för lite,jag ville hjälpa den andra människan och att det inte skulle finnas någon tid för något "elevande".
Och det gick hon med på.Så jag kämpade på och gjorde verkligen mitt bästa och det gick vägen!
Självklart fick man irra omkring och leta saker,apparater,fråga saker och klia sig i huvudet ibland.Men jag får faAn lita på mig själv nu,sluta tveka och typ sluta fråga hur en örontermometer fungerar.Jag kan ju faktiskt en del,och det fanns bra personal och fråga om jag inte hittade saker och inte fattade nåt latinskt ord.Den här avdelningen hade tempo,jag gillar när det är drag!Fast jag får nog gå nån intro eller nåt om jag ska jobba där igen.Så man får se lite hur det fungerar.

I går var jag och min vän i Charlottenberg.Vi åt på Subway.Så klart var vi tvungna och se om vi fick i oss 30 cm smörgås.Det klarade vi,sen mådde vi inge bra...Det barker direkt när det gäller oss och mat.En gång åt vi nuggets.Hon vann,tror det var stopp efter 30 eller om det var 40 nuggets...Och efteråt skrattar vi och mår illa.Taskig humor har vi,men vi har kul iaf!

    Det blev en lördag på Akuten igen.
    Nu kände jag mig inte så jäddra 
    "hysterisk i hövve", utan kunde 
    faktiskt vela omkring själv och börja 
    ta EKG och lite värden ock så.Fick 
    gå med Anki och Kajsa som visade 
    och informerade om sina jobb❤️


    Jag mår lite dålig faktisk,bara av att
    se kortet...

    Jag får gå hit i möra så jag får ur mig
    denna jäddra smörgåsen!Min mage 
    fixar inte så mycket vitt bröd....
    Synd att inte min hjärna fattar det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar