onsdag 16 september 2015

Skulle behöva nya fötter…

Började dagen med att gå och möta Jennifer och T-man.På vägen dit var det fullt pådrag med brandbilar och brandmän.Häftigt och se brandbilarna och så klart brandmännen:)
Gick lite på 5th ave och tog sen t-banan till Harlem och åt lunch på Sylvias.Kan vara den godaste maten jag ätit!Sen är Harlem speciellt,lite lugnare och fullt med glada människor.
Vi var på vaxmuseét och åkte neröver mot 911 museét och T-man åkte upp i den nya byggnaden dom byggt där nere.
Jag gick på museét.Förstog att det skulle bli lite jobbigt,men inte så.
Folk pratade knappt med varandra.En del grät,en del gick och snöt sig och stämningen var låg.
Man fick se brandbilar,filmer,delar från tornen och även kläder,personliga tillhörigheter från dom som dog.
Det fanns en vägg med en lapp för varje människa som dog.Nästan 3000 gick åt den dagen.Det var kort på människor i chock överallt.Jag vart tvungen och gå.Man har ju sett på tv att USA varit med om en katastrof.Men här var det väldigt tydligt och personligt att många mist sina anhöriga.Usch...
Vi gick sen ner över och skulle hitta nåt fik som Jennifer ville på.Vi gick vilse och fel som alltid:) På väg därifrån hittade jag en av bussarna som åker över hela Manhattan.Jag hoppade på den och avslutade den här dagen med en busstur på en timme.
Det var gött för kroppen och fötterna och vila lite.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar