tisdag 10 juni 2014

SwedenRockFestival 2014

I år var det att ett litet äventyr och ta sej ner till Sölvesborg.Från lite smärta i en fot till den blev helt kaputt tog endast 40 minuter.Röd,svullen och gick varken att ta på eller gå med..Kändes inte bra med tanke på att en lång tågresa med många byten väntade dagen efter.Ringde sjukvårdsupplysningen som rådde mej att åka till akuten.Till er som har körkort,prova gasa och bromsa med vänster fot i stället för höger:)Eftersom höger fot inte funkade så fick jag köra med vänster.Höll på och skratta ihjäl mej!Det blev inga ordning på körandet kan jag tala om.
På akuten gick det undan,min reumatolog hade bakjour så han blev informerad om läget.Fick tabletter och remiss till ultraljud på onsdag,tyvärr på eftermiddagen så tåget missade jag.
Tänkte på onsdagen att i värsta fall kan jag ju ta bilen ner till Sölvesborg...Men nej,den f-n slutade ladda så den dog och behöver kanske ny generator.Som tur va så dog den utanför Mattias jobb så det var bara att ställa ner den där och ta hans.Åkte hem och fixade ny tågbiljett och haltade på tåget på onsdag eftermiddag (tack vare vänner och göbben❤️) Kom till Kristianstad och där var det stopp.Strejk och inga tågbussar.Hade dock sån tur så att det kom en snäll tjej och erbjöd skjuts då hon blev hämtad av sin mamma och dom skulle till Sölvesborg.Så sent på onsdagnatt var jag framme.Gick i stort sett bara rakt in i husvagnen och la mej och sov.Men jag är så glad att jag till slut tog mej dit!Festivalen var som alltid kanon!Bra band,bra uppstyrt och allt du kan önska på en festival finns där nere.Jag har ätit,ätit och ätit igen:)Det har regnat,solen har stekt och en dag höll vi på och blåsa bort.Men stämningen har alltid varit den bästaSjukdommen har härjat hejvilt så tyvärr missade jag mycket och en del tid gick åt att sova för att orka ett tag till.Väldigt tråkigt.Jag har även saknat min vän nåt fruktansvärt.Träffat Malin som sitter i samma sits och försöker leva vidare,andra människor som också träffat döden och kämpar.Men på nåt vis tror jag att vi ger varandra kraft,och dom ger mej styrka att inte hata den människa som faktiskt kört ihjäl min vän.Men nog är det svårt att vara där nere.Jag ser henne överallt,jag väntar på henne,kommer på mej själv med att nästan säja saker till henne och en massa andra saker.
Men jag har haft helsköna människor runt mej,träffat mycket nytt folk,en del stolpskott från förra året och givetvis dom helsköna grabbarna från skärgården i Göteborg❤️William och hans tétanter,Tony fick nya ögonbryn och Albin sov i en stol utanför vagnen.Marris bil vart näst intill strömlös.Men såklart nog med ström för att larmet skulle gå i tid och otid,ett par gifte sej på campingen och på natten sköt dom en raket rakt in under en husvagn,herrejävlar vad det small!

    Daniel fyllde år.Han blev jätteglad 
    för sitt Justin Bieberarmband,dimor,
    mugg och bok om schlager

    Vårt camp❤️

    Coolaste tightsen på festivalen 
   
    Kärlek,vila och styrka!❤️Underbara 
    ni!Tack för i år!

    Världens bästa,starkaste,vackraste
    Malin❤️❤️❤️❤️
 

    BlackStoneCherry
   
    Svart som natta var denna spelning,
    fast lite märkligt var det med glittret 
    dom slängde ut....
  
   Öppet husvagnsfönster=besök
   
    Wasp,ljudet försvann dock tvärt i 
    en av världens bästa låtar 
    "Blind in Texas" 

    Glada gubbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar