tisdag 3 april 2018

Påsk

Påsken är slut. Det kom ingen värme, men en himla massa sol och blå himmel.Och så klart en massa raggare till Kongsvinger.
Även vi åkte till Norge för kalas. Hoppas Emelie hade roligt. Jag behövde både alvedon och en rask promenad i säng direkt när vi kom hem. Det är iallafall säkert att det inte bara är jobbet som fått mig att brinna upp. Den stress som en del utsätter en för. Fast nu blev det markerat en del av gångerna, det vart obekvämt för en del...Jag fick även svart på vitt att det inte är bara jag som upplever det samma.Då blir det lättare att stå på sig och säga i från. Nog om det, energi ska inte slösas på troll.

Det har blivit många promenader under helgen, så himla skönt väder. Man kan inte låta bli. Jag har bränt i väg så långt som jag orkat med denna trasiga foten och sen har jag ringt så jag blivit hämtad. Äntligen har snön smält nere på baksidan av mitt lilla hus!Där satt jag och njöt i flera timmar en dag.Var även in i uthuset och måste ta tag i fönstren som sitter där. Fast det finns massor man kan greja med därnere. Gött att man kommit i gång med jobb, så det rullar in lite lön. Det underlättar.

Jag,Pernilla och Jennifer var hem till Sebastian som fyllde år i lördags.Så himla roligt!!Svårt att få i hop sådant när alla jobbar eller studerar. Jag bjöd in mig igen, nästa vecka på pannkakor.

Den här veckan ser ut att rulla på fort. I går var jag på jobbet, i dag är det sjukgymnastik och sen ska jag åka till stallet och se om jag får plats i ridgruppen kl 20, eftersom det var röd dag i går. Onsdagmorgon är det ridlektion, sen ska jag åka till Hanna ett tag innan jag ska med henne när hon ska rida. Hon fick en privatlektion i påskpresent av Anki och Salle. På torsdag ska jag träffa Alva och Joel och rida på kvällen, fredag tillbaka till sjukgymnastiken och lördag är det jobbkompisfika på Elins Bakgård. Så detta med att inte hitta på så mycket, det går inte så bra. Fast det är ju bara trevliga saker.

BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar