måndag 23 april 2018

Måndag

Då var det måndag igen. Nyss var det onsdag, dagarna flyger i väg. Det blev Baron som fick bära omkring på mej i onsdags. Och som jag fick slita med den....Nu var det dags att börja rida honom med sporrar.

Under helgen har jag jobbat på avd 76. Det har varit väldigt intressant och jag har fått jobba med en väldigt rolig undersköterska. Det har varit rotigt och stressigt, men jobbar man med rätt folk så går det så mycket bättre. Man har sprungit fram och tillbaka mellan röntgen, akuten och avdelningen. En mil har jag gjort på arbetstid...
Väl hemma har det inte blivit något annat gjort faktiskt.
Nu är jag ledig ett par dagar och ska träffa Jennifer och Maria under veckan. I dag ska jag till Anna så hon får klippa mig. Det fanns en tid, så den snöt ja!

I fredags var jag upp till Sunne och planterade på Ähhvas grav. Det är årsdag på torsdag och jag vill inte åka upp då.
Det är för jobbigt och gör för ont. Jag brukar försöka fylla den dagen till bredden med annat så att jag inte hinner tänka. Men konstigt nog, så innan träningen i fredags så mådde jag inte så bra. Vädret var exakt som det var den dagen hon dog, naturen och omgivningen såg likadan ut och hela kroppen skrek att den inte ville in på sjukhuset. Även tiden var samma.Hjärnan registrerar att saker och den glömmer inte i första taget. Det blev som att man åkte tillbaka 6 år i tiden och det var jättejobbigt. Så jag hoppas att jag hade min "årsdag" i fredags och att den här som kommer blir bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar