måndag 30 april 2018

Ännu en årsdag

Ännu en årsdag har passerat. Om två har hon varit borta längre än vad jag hade henne som vän. Jag ringde Madde när klockan var lite efter 9 och pratade med henne tills klockan hade passerat halv 10. Då känns det som man passerat det värsta.
Jag åkte till stallet och grejade lite med Ronja och Baron. Baron är så skön. Värre fåfäng häst än det får man leta efter..Fast det var ju bra i torsdags. Jag hängde även på sista ridgruppen, fick Hope och fick då rida en kille som galopperade själv utan att man behövde driva som en tok.

Jag är ju van att trycka på lite, så jag tänkte mig inte för och gjorde detsamma på Hope. Ja jävlar vad det bar i väg!Men han är så snäll och lydig så jag fick att stopp på den fortfangaloppen.

Träffade även Maria och Marika under veckan,vilket var så energigivande! Vi pratade runt utmattningsyndrom och hur det kan visa sig. Jag har det väldigt jobbigt med att huvudet blir så tungt när jag blir trött. Det blir så tungt så jag knappt orkar bära omkring på det. Väldigt märkligt. Men det var "normalt" i den situationen jag är i just nu. Migränen, armdomningarna och detta att jag tappar ord är så gott som borta. Fast jag måste tänka på vart jag lägger min energi och att jag får små pauser lite då och då.  Det går faktiskt väldigt bra att jobba.  En kväll var det jobbigt, då var jag trött.  Men en resa i ambulans till Karlstad och tillbaka med en patient är ju inte vad jag vanligtvis gör, så det krävde väl lite mer energi. Hur som helst är jag glad att jag fick åka och jag fick lära mig en del under dagen.

I går var det dags för terminens sista stalljour.  Det är jobbigt som fan, fast det är så roligt så man tänker inte på det och märker det inte för än man kommer hem. Somnade 21.  Kollade stegräknaren, jag hade gått 8 km i går.  Men det blir lite avstånd när man ränner i hagarna och mockar.

I dag är det valborgsmässoafton och i morgon är det den första dagen i maj. Vart april tog vägen, vet jag inte. Och jag tycker det är kallt ute. Kunde gott komma lite värme nu!


BloggerImage


Ronja låg och myste i leran...Krävdes lite för att få henne
lerfri...
BloggerImage




Victoria
BloggerImage


Underlättar om man vill gå i den
berömda väggen..

BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar