tisdag 10 april 2018

Slut på sjukskrivningen

Nu är det slut på sjukskrivningen. Jag jobbar sista dagen i morgon på Vik. Jag var och red i måndags och då passade jag på att åka förbi med fika åt dom. Det är så tråkigt för de som är kvar, att så många valt att sluta. De säger att de gör inget annat än säger tack och hej till folk som ska därifrån.

Det vart  jättebra i lördags när jag anordnade en liten fikaträff. Många kom och det var roligt att ses och bara prata om roliga saker.Visst en del jobbprat blev det så klart. Jag stannade bara lite drygt en timme, då jag fick stränga order om att komma till Sunne typ varje dag hela helgen. Jag har fått håret flätat säkert 20 ggr. Elsaflätor ska man ha, det är viktiga grejer. Hade även tänkt att göra lite vårfint på Ähhvas grav, men allt är ju stelfruset...Får åka uppåt nästa helg och se om det går att göra i ordning då.
Hoppas värmen kommer snart.

Till helgen är det hopptävling på stallet. Ska bli himla kul.Många har anmält sig och jag ska hjälpa till hela helgen. Fast det är ett väldigt fint jobb. Jag ska ta tid när de hoppar. Det sista jag hörde va 77 ponny och 99 häst. Det lär röra på sig där ute.
I dag ska jag i väg och rida.Undrar om jag skulle skoja till det och byta häst. Det har varit mycket Jameson nu ett tag. Fast jag trivs med honom. I morgon är det privatlektion, då blir det Victoria. Måste träna på min sits och inte bli livrädd när jag rider en häst med lite driv...
Jag är så van att rida hästar som man får driva hela tiden.

Jaja, vi får se vad jag beslutar mig för när jag kommer till stallet.
BloggerImage

Typiskt att det skulle komma en jäddra tråd mitt i fotot..

BloggerImage







Den absolut mest fabulösa kvinna jag någonsin träffat..
Hon som tagit mitt hjärta med storm, och lärt mig att åter igen
lita på dessa djur och antagligen gjort mig beroende av att
rida igen.Hon som tar en en tugga i kärringfläsket och kommer
undan med det. Tack för att du finns underbara Ronja!
BloggerImage





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar