måndag 16 april 2018

Helt ledig dag!

I dag är minsann inget planerat, förutom ridlektionen i kväll då. Skönt att ta det lite lugnt. Har varit hopptävling hela helgen på ridklubben. Det har varit så roligt, men även slitsamt. Mest för huvudet. Jag har suttit hos domaren och tagit tid på varje ekipage. Det var runt 200. Ett väldigt bra funktionärsjobb må jag säga. Jag har sett allt på dessa tävlingar. Men man har såklart varit orolig för att göra något fel. Vi har ju kameror som tar tid, men buffrar datorn eller något annat så är det min tid som blir resultatet.
Allt har flutit på bra,vi var till och med för många funktionärer på söndag eftermiddag.
Sen var det väl extra roligt att det var en från Arvika ridklubb som vart bäst placerad i sista klassen och plockade hem ett extra pris för vad hon presterat under tävlingen. Grattis Malin!

Jag var även på lite grillparty hos Jennifer och Tobias på lördagkväll. Fick go mat och trevlig sällskap. Christ hade även gjort ett quiz med filmmusik och sånt älskar jag. Det var inte så mycket jag kunde,men det var kul ändå.

Jag önskar att vädret kunde vara lite bättre när man är ledig, men jag har ju fått njuta av sol i helgen. Och Ronja..Smög ner varje paus och direkt på morgonen och gav henne morötter. Det gick ända till i går eftermiddag. Då fattade Lomeda vad vi gjorde...Då går det inte att ge mer.För det kan bli bråk mellan hästarna då. Men sannerligen var det bra smuget av Ronja i dagarna två.

Banan lördag
BloggerImage


En av vinnarna i ponnyklasserna, med täcke från
Henrys Bygg
BloggerImage





BloggerImage


Fiskvaktaren...
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar