lördag 17 december 2016

Sned fot

Har nu fått kopian på min remiss och svar från röntgen. Fick även med en cd-skiva, men den kan jag inte se på för min dator går inte med på detta. Får kolla på jobbet sen.
Det står många vackra latinska namn på skelettdelar, och det står även något så vackert som
"Inga nytillkomna skelett-eller ledförändringar på bägge fotlederna och höger handled. Riktigt vackert!
Tack för det träning, enbrel, metotrexate, pannben  och bra humör👊
Jag hade ont i mina fötter innan röntgen, det var därför jag bad om en remiss. Men nu fick jag fan ondare när jag läst svaret😏

Jag är ju inte så bra på matte, men att ha en vinkel (felställning) i foten som är 46 grader åt fel håll var lite groteskt...Nedsjunkna fotvalv och tydligen så finns där en hälsporre i höger fot. Inte konstigt att man håller sig i väggarna när man ska gå de första stegen på morgonen.
Pratade med min kompanjon Maria Olsson och nu sa hon att det finns inga vägar i kring detta, nu får jag faktiskt göra denna operation, även fast jag inte är så sugen.

I går red jag igen en lektion som jag missat. De är mycket duktigare än mig, men jag fick hänga på och göra det jag kunde. De skulle hoppa. Tjoho!Det har jag gjort en hel gång innan...Över några centimeter. Men de här hoppade ju över hinder, på riktigt!!Vi skulle rida en bana, hon pekade på hindren och frågade om jag förstod ridvägen. Det gjorde jag, i skritt. Men sen ska ju hela banan galopperas. Alltså fort faAn går det. Men jag gjorde det! Fast jag red en egen väg. Det är så mycket jag måste träna innan jag ger mig på så höga hinder. Så att saker går på automatik. Nu hann jag tänka: "Fan varre går!" "Hört är bromsen?" "Okken tygel var det?" "Välter vi nu i kurvan" "Jävlar!Nu ska vi över denna dreten å" "Tjoho!!!Fan va sköjj!" Jag har som sagt en bit kvar. Christina sa att jag måste hoppa mer, så jag får lära mig. Odäh! Fast jag är lite kluven där, det känns komplett jävla livsfarligt...Men det är så roligt! Och det är sköjj när det går fort, samtidigt som en blir lite rädd. Det är lång till marken och i galopp hinner en nog flyga en bit. Jaja, vi får väl se hur det går med detta.

Matteprovet gick inte så bra. Inte alls bra. jag tyckte det var enormt svårt och ska mata katten med oxfilé om jag får godkänt. Men nu är det gjort, inget jag kan ändra på och svar kommer på tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar