onsdag 21 december 2016

Ååååååka flyyyygplaaaan!!!!

Det har hänt så mycket bra de sista dagarna. Jag har överlevt nationella provet i matematik. Fick till
och med en hel A-poäng! Uhhh va den glänser i mina ögon vill jag lova.Så nu får jag handla oxfilé till grabbarna.
Kursen är slut och jag har ett betyg! Nästa år försöker vi oss på matematik 2. Med samma inställning, att överleva.
Jag och Milena lovade att vi snart skulle gå och ta en fika på Nordells. Det blev gjort i måndags. Mattias skickade sms och frågade vart jag var och kikade in en stund. Så det blev en trevlig timme där. Jag hängde på en annan ridgrupp och skulle hoppa över de hinder jag vågade.
Dumt att säga så till mig... Jag och Ginger hoppade över allihop, fast totalt fel väg och inte riktigt så graciöst och snyggt som de andra (som hoppat mer än mig)
Men jag satt kvar i sadeln och får nog lägga ner lite mer tid på hoppning. Det är roligt, men jag behöver öva upp mitt nervsystem i hövve, så jag hinner med alla moment som man ska.Kanske inte hoppa en bana med 6 hinder, utan 2 😀

Jag blev bjuden på pizzakalas hos Ida som fyllde 12 år. Där fick man se en massa bekanta ansikten. Vi åt så vi nästan sprack, hade tävlingar, såg på film och fick gos av kattflickorna i huset. En makalöst trevlig kväll vill jag påstå. Hanna kom med ett halsband jag gav henne och frågade om jag vill dela det med henne💖 Det är ett "best friend" halsband. Jag vart att väldigt glad för detta. Fick även en inbjudan att vara med och klä julgranen i morgon. Mysiga ungar!

Vi tror att vi handlat allt på affären så vi inte behöver dit för än efter jul. Men när jag tänker efter så kom vi hem med en massa mat till pöjjkera, och inte till oss...Samma sak varje år.

Jag träffade Ingmarie i går och fick då så otroligt goda nyheter ang en kär vän så jag var tvungen att gå i väg och grina lite av glädje bakom ett draperi på sjukgymnastiken. Och när hon sedan hörde av sig och bekräftade det hela så var jag tvungen att gå och snora ner lite mer papper😂
Livet, njut av det !Tiden, gör något bra av den!

I går var det även julavslutning med en av mina människor. Vi kalasade på pizza och öppnade julklappar. Även mamma och pappa kikade förbi så att man fick önska dem  God Jul.
Kände hur mycket jag kommer sakna henne tills vi ses igen efter nyår. Men nu ska vi njuta av lite ledighet.

På tal om ledighet. Jag har banne mig ledigt från den 1/1 kl 13 till den 12/1! Nu ska här bli lite semester. Mattias har fixat pass och jag har bokat en resa till Teneriffa.
Och förstå min glädje när jag kom på att där finns det ju en park med apor! Apor som man får gå in till och mata med bananer! Jag har varit där en gång, och då satt de i mitt knä och käkade 💓 Det var så himla mysigt!Ja,ja vet. En park med apor kanske inte är det man bör prioritera och sätta högst på listan. Det blir mycket annat gött också.

Behöver inte städa, laga mat,jobba, frysa, ha så mycket värk, handla, passa tider (mer än till buffén då) och en del andra måsten som man har hemma.
Vi kommer även få träffa varandra. Och allt annat som tar upp tid kan se sig i stjärnorna efter det👍
Ska bli gött för Mattias framför allt att få vara ledig, och bara ligga och äta glass hela dagarna.
Och det som är det mest förvånande är att han fixade pass och sa till mig att vi skulle åka.Han ville hemifrån ett tag och har till och med fixat inneboende till mina små pöjker. Så han verkar ha tänkt på detta ett tag. Det känns väldigt bra att ha EN människa här som ska se efter hus och katter. Det är mycket värt.


 BloggerImage


Mums!!!
BloggerImage



Idas tårta. Busan och Gosan
BloggerImage


Pappa Bert åkte ifrån sina glasögon, var därför gött blind
nästan hela kvällen.
BloggerImage



Tolvårstårtan och födelsedagsbarnet.
BloggerImage


Filmtajm! Kvalitétsfilm "Sällskapsresan"
BloggerImage


Fick ett kort på min käresta!Glädjen var total!!
BloggerImage


Här ska det jäsas! Blue Star Parque Cristobal
BloggerImage


Denna underbara människa fyller år i dag! Grattis min vän, hoppas din dag blir
underbar.Och tack för det underbara julkortet.
BloggerImage



Här är en bild från parken med apor. Var där en gång för ett gäng år sedan.
BloggerImage




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar