fredag 28 oktober 2016

Frutten

I går var att en väldigt rolig dag. Var inne och jobbade ett par timmar med min polare Gustaf.Vi hade en dam som fyllde 90 så jag fick trolla fram en liten blomma och på vägen dit.Sedan i full fart och hämta min vän på skolan för att sedan åka och rida.
Red Ronja igen, förra gången var det så uselt presterat på henne, så jag var tvungen att göra om och göra bättre.
Vi fick ett "jajjemänn" och " det där är alldeles rätt" några gånger av ridläraren Maria. Och det är fan inte dåligt. Hon är stenhård den människan, men det bör man nog vara med så stora djur och deras ryttare.  Efter stallet åkte vi till McDonalds för min vän ville äta där. 20 bitar nuggets,plusmeny och min mat som jag inte orkade äta upp fick hon i sig. Tonåringar kan äta ordentligt.....Men sen blev det en tråkig dag.
 Jag åkte hem och möttes av en vissen Fruttprutt i pannrummet.

Jaga veterinär och Mattias och försökte få i den lilla vätska. Han spydde först vid halv 8 och sen runt 21. Bara magsyra. Fick tag på veterinär som redan hade full fart på sjukhuset och sa att Frutt ändå var i så bra skick så att han skulle få stanna hemma under natten och att vi skulle ringa i dag.
Runt 3 i natt vände det. Då piggade han på sig lite, och vid 8 åt han upp en halv påse godis. Ringde Karlstad igen och de tyckte att han skulle få gå ut och gå på toa. Han kan ha ätit nåt som magen haft svårt att smälta, kan vara därför han mått så dåligt. Hur som helst är jag glad att han lever, att vi var hemma i natt och att han blir piggare. Skulle han bli sämre så får vi en tid i eftermiddag.

Nu ska jag i väg till stallet igen för att rida, trött som ett as efter att ha mer eller mindre stirrat på Frutt hela natten...Nu kommer jag nog minsann inte få nåt "jajjemänn" iaf. Men jag åker ändå.Dagens mål kan vara att sitta kvar i sadeln och kanske fixa någon serpentinvolt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar